کد خبر: 336418
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
بازدید 391
فراخوان جشنواره ملی "نامه ای از طبیعت" کانون استان مرکزی

فراخوان جشنواره ملی "نامه ای از طبیعت" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال در قالب "نامه ای از زبان یکی از عناصر طبیعت به انسان" منتشر گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی،با توجه به تعدد نامگذاری روزهای مختلف ملی و جهانی حفاظت از محیط زیست ومنابع طبیعی درتقویم سالیانه، واحد ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی در راستای اجرای برنامه های پیش بینی شده ی سال۱۴۰۲، با هدف معطوف کردن نگاه کودکان ونوجوانان به ارزش و اهمیت محیط زیست ومنابع طبیعی،جشنواره ی ملی (نامه ای از طبیعت ) را برگزار می نماید.

اهداف: جشنواره ملی "نامه ای از طبیعت" به شرح زیر اعلام می گردد:                                     

توجه بیشتر کودکان ونوجوانان به محیط پیرامون و طبیعت

ترویج و توسعه ی  فرهنگ حفاظت از محیط زیست ومنابع طبیعی

توجه ی کودکان ونوجوانان به آداب صحیح نامه نگاری به عنوان یکی از قالبهای ادبی

آشنایی کودکان ونوجوانان با اهمیت نامه نگاری

پرورش توان نوشتاری وذوق ادبی کودکان ونوجوانان

جذب و پایدارسازی اعضا در مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور

مخاطب :

بخش آزاد:  ،کودکان ونوجوانان( ۷ تا ۱۷سال)

شرکت کنندگان بخش آزاد می توانند آثار خود را در سایت زیر بارگذاری کنند.

https://markazi.kpf.ir/%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%D8%AA

بخش کانونی: اعضای مکاتبه ای و اعضای مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور 

شایسته است همکاران محترم آثار منتخب بخش آزاد وکانونی را با دست خط کودکان ونوجوانان به صورت اسکن شده ویا عکس از روی دست نوشته (به شرط داشتن کیفیت بصری و خوانا بودن) به همراه مشخصات فردی شرکت کنندگان(نام ونام خانوادگی، گروه سنی،نام استان ومرکز،بخش آزادیاکانونی)، به واحد ادبی استان مرکزی اتوماسیون نمایند.

گروه سنی: نوخوان(۷+) ،نونهال(۹+) نونگاه(۱۲+)  و نوجوان(۱۵+)

قالب آثار : نامه و آثاری که در قالب نامه نوشته شوند در این جشنواره پذیرفته خواهند شد.ارسال آثار در قالب فایل word با فونت BNazanin۱۴ نیز، بلامانع می باشد.

قالب اجرا :جشنواره

تقویم مهرواره: آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ و همچنین تاریخ اعلام نتایج نهایی وبرگزاری آیین اختتامیه در هفته درختکاری اسفندماه۱۴۰۲

نکات اجرایی :

با توجه به یکی از مهم‌ترین رسالت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یعنی؛ «ترویج کتابخوانی» و بر اساس موضوع جشنواره که محیط زیستی است، پیشنهاد می‌شود کتاب‌هایی با موضوع طبیعت توسط مربیان محترم به اعضا معرفی شود. کتاب‌هایی که هم قالب نامه‌نگارانه دارند و هم در آن‌ها به محیط زیست پرداخته شده‌است. مانند: «نامه‌های گاندو»، «چه کسی نامه را به شیشه چسباند؟»، «نامه‌های سانی»، «برسد به دست معلم عزیزم»، «از پرنده ی دانا بپرس» و ....

شایسته است مربیان محترم جلساتی را به صورت حضوری و یا مجازی با محوریت آشنایی کودکان ونوجوانان با اهمیت و ارزش منابع طبیعی و حفظ محیط زیست برگزار نمایند.

شرکت کنندگان می توانند از زبان یکی از عناصر طبیعت مثلا حیوانات، دشت ها، رودخانه ها، بیابان ها، جنگل ها، کوههاو... نامه ای برای انسان ها بنویسند.

جوایز:

در هر گروه سنی به ۳ نفر از برگزیدگان هدیه ی نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال تقدیم خواهد شد.

توجه:

لطفا برای رفع هرگونه سوال وابهام با دبیرخانه ی جشنواره (واحد کارشناسی ادبی استان مرکزی، سرکارخانم ظهیری)، با شماره ۳۴۱۲۲۰۹۹-۰۸۶ داخلی۱۱۶ تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =