مرحله استانی جشنواره سرود «نغمه‌های روشن فردا» در اردبیل برگزار می‌شود

با برپایی چهاردهمین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، اعضای این شورا در خصوص اجرای مرحله استانی دومین جشنواره سرود «نغمه‌های روشن فردا» و برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت به بحث و گفتگو نشستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان، در این جلسه که پیش از ظهر روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان بر ضرورت اجرای فعالیت سرود در مراکز کانون استان اشاره‌کرده و گفت: سرود به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جذاب برای انتقال پیام‌ها و آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی، در مراکز بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انتشار فراخوان و برنامه‌ریزی برای اجرای مرحله استانی دومین جشنواره سرود «نغمه‌های روشن فردا»، اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره و شرکت گروه‌های مختلف سرود، گام‌های محکمی در توجه، تقویت و گسترش این هنر پیام‌رسان در استان برداشته خواهد شد.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز با ارائه پیشنهاد برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت، گفت: این جشنواره برای سال ۱۴۰۳ و به‌صورت استانی، با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

مرحله استانی جشنواره سرود «نغمه‌های روشن فردا» در اردبیل برگزار می‌شود

کیوان باقلاچی کارشناس آفرینش‌های هنری کانون استان نیز با ارائه گزارشی از میزان مشارکت گروه‌های سرود استان در دو بخش مراکز کانون و گروه‌های آزاد، از آغاز پایش سرودها برای انتخاب برگزیده‌ها جهت شرکت در مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

گفتنی است در ادامه این جلسه، کارشناسان و اعضای حاضر در مورد موضوع جلسه به گفتگو پرداخته و بابیان دیدگاه‌ها و نظرات خود، زمان برگزاری جشنواره سرود را ۲ تا ۳ اسفندماه تعیین کرده و مقرر کردند جشنواره قصه‌گویی با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت به مناسبت آزادسازی خرمشهر، به‌صورت استانی برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =