گرمای عید انقلاب در سردترین روز همدان

جشن عید انقلاب با حضور کودکان و نوجوانان همدانی و به همت کانون پرورش فکری در حالی‌ پر شور و نشاط برگزار شد که همه مدارس به علت بارش برف تعطیل بود و یک روز خاطره‌انگیز را برای آنها رقم زد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عید انقلاب با حضور نزدیک به ۲هزار کودک و نوجوان به همراه والدین‌شان در سالن ورزشی ابن‌سینا همدان برگزار شد.

در این برنامه حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل و کارشناسان آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری استان حضور داشتند.

جشن عید انقلاب همزمان با مراسم پایانی نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی ویژه کودکان و نوجوانان که قرار است فردا با حضور معاون فرهنگی کانون، استاندار همدان و سایر مدیران ارشد استانی برگزار شود، اجرا شد.

در این برنامه کودکان و نوجوانان در هنگام ورود به سالن به صورت نمادین اثر انگشت خود را رنگی کرده و بر روی صندوق‌های رأی که در ورودی سالن تعبیه شده بود ثبت کردند.

گرمای عید انقلاب در سردترین روز همدان

برنامه با قرائت قرآن از سوی محمد نوروزی قاری نوجوان شروع شد و سپس مهدی روحی که مجری این جشن بزرگ انقلاب بود از کودکان و نوجوانان خواست تا پرچم‌های خود را بالا بگیرند و به احترام پرچم و سرود ملی همه با هم همراه با اجرای گروه مارش نظامی سرود ملی را بخوانند.

کانون به دنبال ایجاد شادی در میان کودکان است

در ابتدا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان ضمن خوش‌آمدگویی به همه کودکان و نوجوانان گفت: این عید برای همه کودکان و نوجوانان همدانی برنامه‌ریزی شده بود اما با بارش برف مدارس تعطیل شد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: با وجود تعطیلی مدارس از شما دختران و پسران خودم، پدر و مادر شما و معلمان و مربیان کانون بسیار ممنونم که در این روز سرد دعوت ما را قبول کردید و در جشن شرکت کردید.

وی افزود: کانون به دنبال ایجاد شادی و نشاط در میان کودکان و نوجوانان بوده و سعی می‌کند در طول سال به مناسبت‌های مختلف برای شما برنامه‌های شادی را برگزار کند که البته مشارکت و همکاری شما را می‌طلبد.

گرمای عید انقلاب در سردترین روز همدان

ابراهیمی‌هژیر گفت: امروز همه شما با رنگی کردن انگشت خود و زدن انگشت‌تان بر روی صندوق رأی و خواندن سرود ملی به صورت هم‌صدا، با یکدیگر ثابت کردید که قلب‌تان برای ایران می‌تپد و کشورتان را دوست دارید.

وی خاطرنشان کرد: کمتر از یک ماه دیگر در کشور ما یک رویداد مهم اتفاق می‌افتد که حضور پر شور شما در کنار پدر و مادرتان می‌تواند یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های کشور در رقم بزند.

ابراهیمی‌هژیر تصریح کرد: ۱۱ اسفند باید همه شما را  همراه پدر و مادرتان در کنار صندوق‌های رأی ببینیم و بدانید هر چه این انتخاب پرشورتر باشد دشمن مأیوس‌تر خواهد شد زیرا شما از نسل سلیمانی هستید.

وی با اشاره به برگزاری آیین پایانی نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی ویژه کودکان و نوجوانان تصریح کرد: فردا مراسم بزرگ‌ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی در چهار رشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در این رویداد مهم هنری نزدیک به ۴هزار اثر به کانون همدان از سراسر ایران رسید و داوری‌ها انجام شد و قرار است فردا مراسم پایانی این برنامه با حضور معاون فرهنگی کانون و استاندار برگزار شود.

گرمای عید انقلاب در سردترین روز همدان

وی با اشاره به این‌که در این رویداد مهم هنری ۹ نفر از کودکان و نوجوانان همدان خوش درخشیده‌اند بیان کرد:  فردا قرار است از برگزیدگان این رویداد مهم هنری که از اعضای هنرمند کانون هستند، قدردانی شود.

وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متعلق به همه شما است و درِ کانون بر روی همه شما باز است به مراکز کانون مراجعه کنید و عضو کتابخانه شوید و از کلاس‌های فرهنگی، هنری و ادبی استفاده کنید زیرا هدف ما کشف استعدادها، رشد و پرورش آن است.

در ادامه تمامی کودکان و نوجوانان یک صدا و همه با هم سرود «ما می‌آییم» که از تولیدات صدا و سیمای مرکز همدان است را هم‌خوانی کردند.

در ادامه آیسا احمدی فرزند شهید احمدی برای کودکان و نوجوانان یک شعر در خصوص دختر کاپشن صورتی خواند.

سپس حمید رضایی، معروف به عمو حمید که مجری محبوب بچه‌ها است به اجرای برنامه‌های متنوع و شاد برای بچه‌ها به صورت طنز پرداخت.

این برنامه از شبکه استانی همدان، شبکه خبر و در بستر پیام‌رسان شاد به طور زنده پخش شد.

گرمای عید انقلاب در سردترین روز همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =