آیین تجلیل بانوان جهادگر و انقلابی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در روز «انقلاب اسلامی؛ جهاد و مقاومت و عزت بین‌المللی» میزبان بانوان جهادگر و انقلابی بودند و آیین تجلیل خواهران و همسران شهیدان و ایثارگران را برگزار کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، آیین تجلیل بانوان جهادگر و انقلابی در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)، فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: امنیت امروز کشورمان را مدیون جانفشانی شهدا و ایثارگرانی هستیم که برای پایداری این انقلاب جان و سلامتی خویش را فدا کردند.

زهرا ابراهیمی ادامه داد: در این مسیر، رنج‌ها و مرارت‌های مادران، همسران و فرزندان این عزیزان و صبوری‌های زینب‌گونه آنان، نقش بسیار مهمی در خلق حماسه‌ها داشته است.

وی سپس به بی‌تابی‌ها، دلتنگی‌ها و بهانه جویی‌های فرزندان شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: همسران و مادران شهدا با گذشتن از خویش، «عشق» را به معنای واقعی کلمه، معنا کرده‌اند.

ابراهیمی افزود: حضور زنان در هر حرکت اجتماعی ضروری است زیرا زن و مرد مانند دو بال هستند که جامعه را به پویایی می‎رسانند و بدون حضور زنان، نتیجه مورد نظر حاصل نخواهد شد.

مدیرکمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر، در ادامه سخنان خود در خصوص نقش زنان در عرصه‌های گوناگون به گذرگاه‌های انقلاب در سال‌های پس از پیروزی اشاره کرد و به دوران کرونا هم گریزی زد و گفت: در جامعه‌ای که فرهنگ ایثار نهادینه شده باشد، مردم در هر عرصه‌ای نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

ابراهیمی در پایان سخنان خود با ذکر خاطراتی از دوران عضویت خود در مرکز فرهنگی‌هنری شماره سه زاهدان، نقش کانون پرورش فکری را در القای تفکر صحیح به کودکان و نوجوانان بسیار مهم و ضروری دانست.

پیش از سخنان، ابراهیمی، مسعود خاکسفیدی، معاون اداری و مالی کانون استان، در سخنانی با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره و آن را محکوم کرد و در ادامه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های کانون و اقدامات پیش رو ارایه داد.

پایان‌بخش این آیین ذکر خاطره و بیان روزهای تلخ و شیرین همسر و خواهری بود که در این بخش، ابتدا، مطهره رجایی، همسر شهید عالیقدر مدافع سلامت «صادق رییسی استبرق» سخن گفت و در ادامه زهرا راشکی، همکار کانونی و خواهر جانباز عالیقدر برات راشکی صحبت کرد.

گفتنی است در این آیین از همسر احمد حاجی حسین‌زاده، همکار جانباز کانون استان هم، به پاس استقامت، شکیبایی، حمایت و همراهی با این همکار گرامی تقدیر شد.

آیین تجلیل بانوان جهادگر و انقلابی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

آیین تجلیل بانوان جهادگر و انقلابی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =