معرفی برنامه های ایام الله دهه فجرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی

ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر در مراکز فرهنگی هنری کانون کانون پرورش فکری استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی؛ به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی، متناسب با شعار و روز شمار ایام‌الله، فعالیت‌های مناسبی را با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای عظیم و ارزشمند آن در مراکز فرهنگی هنری کانون استان مرکزی برگزار می شود.

احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ عنوان برنامه برای این ایام در نظر گرفته شده است، افزود: برنامه های مراکز فرهنگی و هنری کانون از ۱۲ بهمن همزمان با ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهمن اسلامی و با تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا آغاز شد.

وی فضا سازی همزمان با آغاز دهه فجر را از دیگر برنامه های این ایام دانست و ادامه داد: تمامی استان با آغاز دهه مبارک فجر با کمک اعضا فضا سازی و آذین بندی متناسب با این دهه را انجام دادند.

معرفی برنامه های ایام الله دهه فجرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی

منصوری در ادامه برنامه های کانون استان ،حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در استان مرکزی اشاره کرد وگفت: در سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن و آغاز دهه مبارک فجر حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درمراسم گلباران بیت تاریخی امام(ره) و نواختن زنگ انقلاب در زادگاه امام خمینی (ره) و همچنین حضور ایشان در شورای ادارای استان مرکزی در بیت تاریخی امام (ره) در اولین روز از دهه مبارک فجر از ویژه برنامه های کانون استان مرکزی در آغاز دهه فجر بود.

وی اظهار داشت: افتتاح ساختمان مرکز فرهنگی وهنری شماره یک خمین  درآغاز دهه فجر با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی ،نظری نماینده مردم شهرستان خمین و دیگر مسئولین استانی همزمان با آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از دیگر برنامه های کانون به عنوان رییس کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر استان مرکزی ،برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود "نغمه های روشن فردا"، برگزاری مرحله استانی  نوزدهمین  جشنواره هنرهای نمایشی  " این صحنه خانه ی ماست"و برگزاری نشست ادبی با محوریت داستانهای انقلاب و دفاع مقدس با حضور بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب دختر شینا را نیز از برنامه های ترتیب داده شده برای ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانست.

این مقام مسئول به برگزاری مهرواره فصلی نقاشی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه نقاشی فصلی در ایام دهه فجر از آثار اعضای مراکز کانون استان و حضور قصه گو در رسانه ملی شبکه آفتاب و قصه گویی با موضوعات انقلابی ازدیگر برنامه های این دهه مبارک می باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی پویش لباهنگ   را نیز از برنامه های دهه فجر دانست و بیان کرد: در پویش لباهنگ سرودهای انقلابی به صورت مجازی  به نام "ایران زیبا" در مراکز کانون توسط اعضا در حال اجرا است.

وی همچنین به برگزاری اردو زیارتی سیاحتی  و بازدید اعضا و کارکنان  از شرکت های دانش بنیان و ...  را از برنامه های دانست و ادامه داد: برپایی غرفه  و ایستگاه  فرهنگی در دهه فجر و اهدا کتاب و ارایه خدمات فرهنگی و هنری، حضور در مکان و محل های حاشیه شهر و کم برخوردار و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری و ادبی با عنوان « پیک امید» می باشد.

منصوری همچنین به برگزاری مسابقه کتابخوانی متناسب با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی  در طول دهه فجر برگزار اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقه قصه گویی با موضوع ایثار وشهادت و بهره برداری از ظرفیت طرح کانون مدرسه با اجرای شناخت مفاخر کاردستی و پخش فیلم در مراکز کانون استان در ایام متناسب با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه اعضا و کارکنان در زمینه های تنیس روی میز، فوتبال دستی و دارت در ایام دهه فجر و همچنین برگزاری گردهمایی و نشست و دعوت از سخنران با محوریت جهاد تبیین در ایام دهه فجر از دیگر برنامه های این ایام است.

فعالیت‌های ایام‌الله دهه فجر با شعار محوری «جشن ملی، مشارکت قوی، آینده روشن» همزمان با سراسر کشور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =