مرحله استانی دومین جشنواره ملی "سرود" آفرینش و نوزدهمین جشنواره "هنرهای نمایشی" را  تشریح کرد.

مرحله استانی دومین جشنواره ملی "سرود آفرینش" و نوزدهمین جشنواره "هنرهای نمایشی" کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در اراک برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی، احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات مرحله استانی دومین جشنواره ملی "سرود آفرینش" و نوزدهمین جشنواره "هنرهای نمایشی" کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی را  تشریح کرد.

 این نشست خبری با حضور مسلم احمدلو معاون فرهنگی، مهری فربدزاده کارشناس مسئول هنری و دبیر جشنواره مرحله استانی مهدی بداغی کارشناس حراست و علیرضا رحیمی کارشناس روابط عمومی و اطلاع رسانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ و مطبوعات روز دوشنبه ۲۳بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره کل کانون استان برگزار شد.

مرحله استانی دومین جشنواره ملی "سرود" آفرینش و نوزدهمین جشنواره "هنرهای نمایشی" را  تشریح کرد.

احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه و تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام کرد: دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با شعار «نغمه‌های روشن فردا» با هدف جریان سازی فضای سرود به عنوان یک فرآیند تربیتی در سطح جامعه اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا ۵۳ گروه و در مجموع هزار کودک و نوجوان در سطح استان آثار خود را به صورت فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند گفت: پس از داوری، ۲۱ گروه به تعداد ۳۶۹ نفر به مرحله رقابت حضوری راه پیدا کردند که در روز ۲۴ بهمن ماه در سالن کانون پرورش فکری واقع در پارک آزادی شهر اراک به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه، فراخوان این جشنواره پاییز امسال برای گروه‌های سنتی شرکت کننده از ۷تا ۲۲ سال پیش‌بینی شده است گفت: ایران، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام آوران ملی، آیین‌های بومی و سنتی و موضوع آزاد از جمله موضوعات این دوره از جشنواره ملی سرود آفرینش است.

منصوری با بیان اینکه دو گروه سرود برتر به مرحله ملی مسابقات راه پیدا خواهند کرد، تصریح کرد: دو گروه برتر هر کدام مبلغ هفت میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. همچنین دو گروه شایسته تقدیر نیز هرکدام سه میلیون تومان دریافت می‌کنند.

مرحله استانی دومین جشنواره ملی "سرود" آفرینش و نوزدهمین جشنواره "هنرهای نمایشی" را  تشریح کرد.

منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در ادامه به نوزدهمین جشنواره "هنرهای نمایشی" نیز اشاره کرد و گفت: نوزدهمین جشنواره "هنرهای نمایشی" کودک و نوجوان با شعار«این صحنه خانه ما است» روز ۲۵ بهمن ماه آغاز و شرکت کنندگان با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از پاییز امسال در راستای ارتقای ظرفیت نمایش کلید خورده گفت: موضوعات مختلفی از جمله نامداران، امیدآفرینی و آیین‌های بومی، نمایش‌های طنز با موضوع محیط زیست و موضوع آزاد برای جشنواره ملی هنرهای نمایشی پیش بینی شده است و مخاطبین جشنواره سنین ۱۲ تا ۲۲ است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: ۱۴ گروه اثر خود را به صورت فیلم به دبیرخانه جشنواره نمایش ارسال کردند و این گروه‌ها در مرحله استانی برای رقابت حضور پیدا می‌کنند، از بین نمایش‌ها سه نمایش به مرحله ملی این دوره از مسابقات که در تابستان سال آینده برگزار می‌شود صعود خواهند کرد.

منصوری درباره جوایز این رقابت هنری هم گفت:سه گروه برتر هر کدام پنج میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد، همچنین تعدادی جوایز فردی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به نفرات برتر در حوزه‌های کارگردانی، عروسک گردانی و طراحی دکور و پوستر اهدا می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: اختتامیه هر دو جشنواره در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر مجتمع کانون پرورش فکری واقع در پارک آزادی شهر اراک با حضور مسئولین فرهنگی استان مرکزی و گروه‌های برتر برگزار می‌شود.

مرحله استانی دومین جشنواره ملی "سرود" آفرینش و نوزدهمین جشنواره "هنرهای نمایشی" را  تشریح کرد.

وی با بیان اینکه بعد از کرونا برای اولین بار جشنواره‌های سرود و نمایش به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم جریان سازی مجددی را برای استفاده از ظرفیت‌های استان شروع کنیم تا روح تازه‌ای به مجموعه کانون و مجموعه فرهنگی استان تزریق شود.

منصوری با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی فعالیت‌های هنری باید در سطح جامعه دیده شود تصریح کرد: گروه های هنری کانون، قبل از اینکه وارد فضای رقابتی شوند همواره ارائه برنامه‌های خود را در مراسم‌های مختلفی از جمله در مدارس داشته‌اند. هدف ما این است که فعالیت‌های هنری تولیدی به چرخه فرهنگی جامعه برگردد.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری همواره حمایت‌های مادی و معنوی زیادی از گروه‌های نمایشی کرده است، گفت: ما تلاش داریم که به سمت اقتصاد فرهنگ حرکت کنیم یعنی گروه‌های نمایش بتوانند در سالن‌ها اجرا داشته باشند و با بلیط فروشی کسب درآمد کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در پایان افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل استاندارد داشتیم تلاش داریم در این جشنواره به وسیله هنرهای نمایشی، فرهنگ استاندارد را در بین کودکان و نوجوانان رواج دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =