کد خبر: 337978
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
بازدید 74
جشنواره " افتخار من" با 24 برگزیده به کار خود پایان داد

جشنواره فرهنگی- هنری« افتخار من» ویژه دانش‌آموزان سراسر استان همدان در 8 رشته با حضور مدیران استانی با 24 برگزیده و 52 شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،  اختتامیه جشنواره « افتخار من» ویژه دانش آموزان در سینما کانون همدان با حضور مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر کنگره 8 هزار شهید استان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان، معاون فرهنگی آموزش و پرورش، برگزیدگان و سایر مدیران، معاونان و کارشناسان نهادهای فرهنگی برگزار شد.

جشنواره " افتخار من" با 24 برگزیده به کار خود پایان داد

این جشنواره با تلاوت قرآن و مارش نظامی با آهنگ سرود ملی سپس پخش تیزر جشنواره آغاز شد.

جشنواره " افتخار من" با 24 برگزیده به کار خود پایان داد

در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ضمن خیر مقدم به میهمانان اظهار کرد: جشنواره فرهنگی_ هنری "افتخار من" ویژه دانش آموزان سراسر استان  با هدف ارج نهادن به جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس و محور مقاومت  در 8 حوزه هنری و فرهنگی چون نقاشی، سرود، معرفی کتاب سه دقیقه‌ای دفاع مقدس(درقالب فایل صوتی)، تئاتر، خاطره نویسی، عکاسی، پادکست و کتاب صوتی، فیلم کوتاه و ... برای گروه‌های سنی و پایه‌های تحصیلی مختلف برگزار شد.

جشنواره " افتخار من" با 24 برگزیده به کار خود پایان داد

معصومه ابراهیمی هژیر افزود: این جشنواره استانی با همکاری اداره کل حفظ آثار، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. 

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان دبیرخانه این جشنواره بود، گفت:  831 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید و از 831 اثر ارسال شده 444 اثر توسط مربیان و کارشناسان هنری، ادبی و فرهنگی کانون داوری شد و در نهایت 24 اثر برگزیده و 52 اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

ابراهیمی هژیر خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم تصریح کرد: جنگ تحمیلی ما مقدس بوده زیرا خط مقدم جبهه ما خط عبادت بوده و جوانان ما جبهه را محلی برای عبادت خود قرار داده بودند و آنها از همه چیز خود گذشتند تا ما به امنیت برسیم.

جشنواره " افتخار من" با 24 برگزیده به کار خود پایان داد

وی با بیان اینکه امنیت کشور ما اتفاقی نیست، خاطرنشان کرد: این امنیت را باید حفظ کنیم هر کس با هر هنر و مهارتی که دارد باید این کار را بکند و در مورد دفاع مقدس تحقیق کنید و ببینید که رزمندگان در جبهه چگونه از ایران در مقابل دشمن بعثی محافظت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: وظیفه شما در مقابل این همه ایثار و از خود گذشتگی حفظ نجابت و حیا، خوب درس خواندن، احترام به بزرگترها خصوصا والدین خودتان، رحم کردن به مردم و اطرافیانمان و البته خدمت صادقانه مسئولان است و به امید خدا به قله‌های بزرگ موفقیت دست پیدا خواهیم کرد.

در ادامه گروه سرود کاپشن صورتی به اجرای سرود خود پرداختند و یلدا پاشایی یکی از برگزیدگان این جشنواره، متن ادبی خود را که در خصوص شهید بود خواند.

جشنواره " افتخار من" با 24 برگزیده به کار خود پایان داد

سپس دبیر دومین کنگره 8 هزار شهید استان همدان اظهار کرد: از این که در جمع شما کودکان و نوجوانان حاضر شده‌ام بسیار خرسندم و از همه افرادی که در برگزاری کنگره ما را حمایت کردند تشکر می‌کنم.

مهدی فرجی یکی از استان‌های پر افتخار در 8 سال دفاع مقدس است و فرماندهان و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است،  ادامه داد:  استان همدان ظرفیت‌های زیادی در همه زمینه‌ها خصوصا فرهنگی دارد که در میان استان‌های دیگر بی‌نظیر بوده و ما حرف برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه سرودهای زیادی در همدان اجرا شده است، افزود: بچه‌های عزیز اکنون که شما در اینجا نشسته اید و از برنامه لذت می‌برید بدانید که در هر ثانیه کودکان و نوجوانان زیادی رد حال قتل عام شدن توسط مزدوران هستند.

جشنواره " افتخار من" با 24 برگزیده به کار خود پایان داد

فرجی خطاب به نوجوانان حاضر در برنامه گفت: در هر شرایطی دشمن صهیونیست به دنبال این جنگ بوده و امروز نسل کشی راه انداخته است و در 11 سال گذشته بیش از 58 هزار نفر در غزه کشته و بیش از 100 هزار نفر مجروح شده‌اند و این در هیچ جا  ثبت نشده است.

دبیر دومین کنگره 8 هزار شهید استان همدان خاطرنشان کرد: قدر این امنیت و آسایش و در کنار خانواده بودن را بدانید و برای حفظ این امنیت بکوشید زیرا شما آینده ساز این مرز و بوم هستید.

سپس بیاینه هیأت داوران خوانده شد و نوبت به اهدای لوح تقدیر و جوایز به برگزیدگان این جشنواره رسید که بر روی سن حاضر شده و جوایز خود را دریافت کردند.

جشنواره " افتخار من" با 24 برگزیده به کار خود پایان داد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =