کد خبر: 338009
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
نشست‌های ادبی مراکز کانون استان اردبیل برپا شد

در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، نشست‌های فصلی اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با عنوان «عطر باران» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، با پایان یافتن جلسات کارگاه‌های ادبی مراکز کانون استان اردبیل در فصل زمستان، مربیان، اعضا و جمعی از اولیا با برپایی نشست‌هایی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

نشست‌های ادبی مراکز کانون استان اردبیل برپا شد

به همین منظور در نشستی که روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه سال ۱۴۰۲، در کانون شهرستان نمین تشکیل شد، مربی ادبی در ابتدای این نشست گزارشی از فعالیت‌های انجام‌یافته، نحوه‌ی برگزاری کارگاه‌ها و سیر پیشرفت اعضا در طول فعالیت‌های سال به‌خصوص سه‌ماهه چهارم ارائه کرد.

گفتگو با اولیای حاضر، معرفی کتاب، انجام فعالیت شعرخوانی، اجرای طرح ادبی مشترک بین اعضا و والدین و تقدیر از اعضای فعال مرکز از برنامه‌های انجام‌شده در این نشست بود.

همچنین معرفی کارگاه‌های پیش‌بینی‌شده فصل بهار در سال جدید و دعوت از اعضا برای شرکت در این کارگاه‌ها بخش دیگری از نشست این روز بود که با بازدید حاضران از نمایشگاه فعالیت‌های ادبی شش‌ماهه‌ی دوم سال پایان یافت.

نشست‌های ادبی مراکز کانون استان اردبیل برپا شد

همچنین در نشستی که روز پنجشنبه دهم اسفندماه در مرکز شماره‌ی دو کانون اردبیل ترتیب یافت، ۴۰ نفر از اعضای ادبی مرکز همراه با والدین خود در خصوص ادامه کارگاه‌های ادبی مرکز به بحث و گفتگو پرداختند.

در این نشست مربی مسئول مرکز با مغتنم شمردن حضور والدین، نحوه‌ی اجرای فعالیت‌های مرکز و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در سال جدید را برای حاضران تشریح کرد.

در ادامه مربی ادبی مرکز نیز در خصوص نحوه‌ی برگزاری کارگاه‌های ادبی، اجرای فعالیت کتاب محور و تأثیر اهمیت و پیگیری اولیا در کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها مطالبی بیان کرد.

در این نشست که با تقدیر از اعضا و والدین شرکت‌کننده پایان یافت، اجرای طرح ادبی خلاق با عنوان سفر خیالی با مشارکت والدین، نقالی عضو نوجوان کارگاه شاهنامه‌خوانی و خوانش آثار اعضا از فعالیت‌های انجام‌شده در این برنامه بود.

نشست‌های ادبی مراکز کانون استان اردبیل برپا شد

در اجرای نشستی مشابه در کانون شهرستان گرمی هم پروین قلیزاده سرپرست مرکز گرمی ضمن خوش‌آمد گویی و تقدیر از حضور والدین در برنامه با پرداختن به اهمیت دوران کودکی در رشد و پرورش مهارت‌های مختلف، توانایی نوشتن را از ارزشمندترین مهارت‌هایی توصیف کرد که کودکان و نوجوانان می‌توانند با تلاش و کوشش و در سایه هدایت و راهنمایی مربی توانمند کسب کنند.

مربی ادبی مرکز نیز با تشریح فعالیت‌های ادبی و مقایسه آثار اعضا از شروع کارگاه ادبی تا پایان آن به پیشرفت‌های کسب‌شده در مهارت نوشتن اشاره‌کرده و برای بهتر کردن کیفیت فعالیت‌ها با والدین به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

گفتنی است در این برنامه مسابقه‌ای با عنوان «تو هم بنویس» با مشارکت والدین برگزارشده و ضمن خوانش آثار، از اعضای کارگاه‌های ادبی با اهدای جوایزی تقدیر شد.

نشست‌های ادبی مراکز کانون استان اردبیل برپا شد

مراکز شماره‌ی ۱ و ۲ کانون شهرستان پارس‌آباد نیز در نیمه دوم اسفندماه امسال به‌منظور آشنایی والدین با فعالیت‌ها و کارگاه‌های ادبی و تعامل بیشتر آن‌ها با مرکز و جذب و پایدارسازی اعضا، نشست ادبی «عطر باران» را برگزار کردند.

 در این نشست‌ها شهلا شمس، مربی آفرینش‌های ادبی کانون شهرستان پارس‌آباد ضمن تشریح مراحل اجرای فعالیت‌های ادبی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی، حضور و شرکت مداوم و مستمر اعضا در این کارگاه‌ها را در کسب مهارت و پیشرفت در این زمینه مهم دانست.

در ادامه طرح ادبی مشترکی با اولیا و اعضا برگزار شد و هرکدام از اعضا به خوانش آثارشان پرداختند.

از دیگر برنامه‌های این نشست، پخش کلیپ از اعضای ادبی و فعالیت‌هایشان درمرکز و تهیه کتابچه آثار اعضا بود.

در پایان از اعضای فعال کارگاه‌ها و اعضای برگزیده‌ی فراخوان‌های ادبی با اهدای جوایزی تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =