روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

روز بزرگداشت شهدا با دیدار از خانواده شهید ودود هماوندی و غبارروبی مزار شهدای والامقام در کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در گرامیداشت روز شهدا و درآستانه‌ی فرارسیدن سال جدید، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون و ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل عصر روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲، با حضور در منزل شهید ودود هماوندی، با مادر این شهید سرافراز دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار صمیمی مادر شهید نیز با ابراز خوشحالی از حضور مهمانان در منزل شهید، به بیان مطالبی در خصوص ویژگی‌های اخلاقی شهید پرداخت.

روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

در این دیدار که غلامعلی ولی نژاد، معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، داریوش علومی معاون فرهنگی و حسین یوسفی مسئول حراست کانون استان نیز حضور داشتند، به‌پاس تجلیل از صبر و استقامت مادر شهید ودود هماوندی، لوح تقدیر و هدیه‌ای به‌رسم یادبود تقدیم وی شد.

 همچنین در گرامیداشت همین مناسبت، جمعی از کارکنان اداره کل کانون استان اردبیل، پیش از ظهر روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه با شرکت در آیین غبارروبی و گل‌افشانی گلزار شهدای محله علی‌آباد اردبیل با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌ گل، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

شایان ذکر است، اعضا و مربیان مراکز کانون استان نیز با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی تحت عنوان «سلام شهید»، یاد و خاطره‌ی شهدای معظم انقلاب اسلامی را در روز بزرگداشت شهدا، گرامی داشتند.

روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز شماره‌ی یک کانون اردبیل

در برنامه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه، به‌منظور پاسداشت مقام شهدای عزیز که با نثار جان خود از مرزوبوم کشورمان دفاع کردند؛ اجرا شد، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با قرائت فاتحه و نگارش دل نوشته گرامی داشته شد.

 به همین منظور با معرفی ایام و کتاب که توسط مربی مسئول مرکز انجام شد، اعضا با این مناسبت آشنا شده و در ادامه کتابچه‌ی خاطرات شهید سیدشکور راثی نظام، از شهدای شهر اردبیل را روخوانی کردند.

همچنین اعضای کارگاه ادبی باراهنمایی مربی ادبی مرکز، دل نوشته‌ای برای شهیدان گران‌قدر به نگارش درآوردند.

روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل

به مناسبت روز بزرگداشت شهدا اعضا و مربیان مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل با حضور در مزار شهدای محله ججین، یاد شهیدان را گرامی داشتند.

در اولین روز ماه مبارک رمضان و در آستانه فصل بهار اعضا و مربیان مرکز با آراستن سفره هفت‌سین بر مزار شهدا و با قرائت حمد و سوره، در گرامیداشت روز شهدا با این عزیزان تجدید میثاق کرده و باهم شعار «تا پای جان هستیم همپای شهدا» سر دادند.

در ادامه مربی فرهنگی مرکز بابیان اینکه اهداف شهدا حفظ اسلام و احکام الهی بود و نقش مهمی در اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند بر ادامه راه آنان تأکید کرد.

معرفی بخشی از زندگی‌نامه‌های شهدای نوجوان بخش دیگری از فعالیت‌های مرکز در این مناسبت بود.

روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری کانون انگوت

 در روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند به مناسبت بزرگداشت روز شهدا، برنامه‌ای با عنوان «شهیدان دیارم» با محوریت معرفی ۹۵ شهید شهرستان انگوت در مرکز فرهنگی هنری کانون این شهر برگزار شد.

در این برنامه ابتدا مربی مسئول مرکز با اشاره به فرمایشی از امام راحل (ره)، جایگاه و مقام شهدا را که با جان‌فشانی، ایثار و ازخودگذشتگی به ما امنیت و آرامش هدیه داده‌اند، تشریح کرد.

در ادامه این مسئول مرکز با تأکید بر ادامه راه شهدا، به معرفی شهدای شهرستان با استفاده از تصاویر آن‌ها پرداخته و سپس اعضای مرکز هرکدام با ساختن گل‌های لاله، نام مبارک یک شهید را روی آن نوشته و سرودی با مضمون شهید را باهم همخوانی کردند.

 شایان‌ذکر است کتاب «عمو قاسم» نوشته محمدعلی جابری توسط اعضا نیز روخوانی شده و درباره این کتاب و محتوای آن بحث و گفتگو صورت گرفت.

روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد

به مناسبت بزرگداشت روز شهدا، فعالیت‌های متنوعی در مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پارس‌آباد اجرا شد.

در این فعالیت‌ها که باهدف شناساندن و ترویج مقام شهید و فرهنگ سرخ شهادت انجام شد، مربی مرکز با اعضا در مورد مقام والای شهید صحبت کرده و در ادامه اعضا با استفاده از ملزوماتی همچون کاغذهای رنگی و مقوا قاب‌های عکس زیبایی درست کردند و تصاویر شهدا را در آن جانمایی کردند.

گفتنی است معرفی ایام و وقایع، شعرخوانی و روخوانی کتاب از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این مناسبت بود.

روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری کانون اصلاندوز

در گرامیداشت روز شهدا و باهدف آشنایی بیش‌تر اعضا باشخصیت شهدا و الگو گیری از سیره و منش آن‌ها، ایستگاه سلام شهید در کانون شهرستان اصلاندوز برپا شد.

بر اساس گزارش مربی مسئول این مرکز، در این ایستگاه که با محوریت شناخت شخصیت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اعضا ضمن آشنایی با مقام والای شهیدان دل نوشته‌های خود را تقدیم شهدا کردند.

همچنین در ادامه اعضا یک خاطره از نماز اول وقت شهید حسن شفیع‌زاده از سرداران هشت سال دفاع مقدس را قرائت کردند.

روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مراکز فرهنگی هنری کانون شهرستان کوثر

به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، ویژه‌برنامه «سلام شهید» با شرکت ۳۵ نفر از اعضای طرح کانون مدرسه از آموزشگاه فاطمیه، روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه در مرکز شماره‌ی یک کانون کوثر برگزار شد.

در این برنامه مربیان مرکز در رابطه با مقام شامخ شهدا، مطالبی را ارائه کرده و به معرفی چند چهره از شهدای منطقه پرداختند.

همچنین در اجرای این برنامه که با ابراز احساسات و ارادت به شهدا همراه بود، برای آشنایی باارزش‌های دینی و ملی، احادیثی مرتبط با مقام شهید توسط مربی مرکز برای حاضران ارائه‌شده و اعضا با مضامین این احادیث آشنا شدند.

در ادامه هر یک از اعضا با استفاده از کاغذهای رنگی، لاله‌های کاغذی ساخته و آن را به روان پاک شهدای دلیر کشورمان تقدیم کردند.

همچنین در مرکز شماره‌ی دو کانون شهرستان کوثر با ارائه بخشی از زندگی‌نامه چند شهید از این شهر قرائت‌شده و سپس اعضا با نثار فاتحه‌ای با شهدای والامقام ایران اسلامی تجدید پیمان کردند.

نگارش دل نوشته‌ای با عنوان «سلام بر شهید» و درست کردن کاردستی گل لاله که نماد خون سرخ شهدا است از فعالیت‌های دیگر اعضا در این مناسبت بود.

روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری کانون گرمی

در اجرای فعالیت‌های فرهنگی در گرامیداشت روز شهدا که در ۲۲ اسفندماه سال ۱۴۰۲ در کانون شهرستان گرمی، مربی مسئول مرکز ضمن تشریح جایگاه والای شهدا، خاطراتی از فداکاری و جان‌فشانی رزمندگان و ایثارگران درراه دفاع از میهن اسلامی را روایت کرده در ادامه کتابی تحت عنوان چهلمین نفر، نوشته‌ی اصغر فکور که در مورد زندگی شهید مجید بقایی است را برای اعضا معرفی کرد.

همچنین در این مناسبت اعضا با خوانش بخش‌هایی از زندگینامه شهید یوسف فرخ زاده با این شهید نوجوان آشنا شدند.

روز بزرگداشت مقام شهدا در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان نمین

هم‌زمان با ۲۲ اسفند، آیین بزرگ داشت روز شهدا با حضور ۳۰ نفر از اعضای طرح کانون مدرسه در مرکز فرهنگی و هنری شهرستان نمین برگزار شد.

در اجرای فعالیت‌های این مناسبت، ابتدا زهرا فرج زاده مربی مسئول مرکز درباره مقام شامخ شهدا و ترویج فرهنگ ایثار شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان به بیان مطالب پرداخته و شهید نوجوان «احمد محمدی» را که مرکز نیز به نام ایشان مزین شده است را برای حاضران معرفی کرد.

نوشتن متن ادبی درباره شهدای ایران اسلامی، معرفی شخصیت، روخوانی کتاب و ساخت گل‌های شقایق از دیگر برنامه‌هایی بود که در این روز اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =