شانزدهمین جلسه شورای فرهنگی کانون استان اردبیل برپا شد

شانزدهمین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه که شامگاه ۲۱ اسفندماه و به‌منظور بررسی مسائل فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون استان تشکیل شد، ملیحه ملک‌زاده مدیرکل کانون استان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: تشکیل این جلسه در اولین شب ماه ضیافت الهی برای پیگیری امور مربوط به کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان جامعه ما هستند، از بالاترین حسنات است و این اتفاق مبارک که در راستای خدمت‌رسانی به فرزندان این جامعه و با حضور مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون رقم خورده است، برکات آن در زندگی مادی و معنوی‌مان جاری خواهد بود.

شانزدهمین جلسه شورای فرهنگی کانون استان اردبیل برپا شد

ملک‌زاده فرد در ادامه سخنان خود اجرای فعالیت‌های کانون استان در سال ۱۴۰۲ را جهادی توصیف کرد و گفت: کانون استان علاوه بر برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمانی خود، برای شناساندن و معرفی بیشتر کانون در سطح جامعه، در تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مختلف در بسیاری از برنامه‌های مناسبتی استان حضوری فعال و مؤثر داشت.

فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز بابیان اینکه برای تأمین منابع مکتوب ایده‌های خوبی در دست اجرا قرارگرفته است، گفت: برای بازنشر تعدادی از آثار ارزشمند قدیمی، تصویرگری مجدد در بخش انتشارات در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسبتی مرتبط با هویت ایرانی اسلامی که کانون به‌صورت خاص در آن نقش دارد، تأمین منابع و محتوای لازم برای این کار موردتوجه قرارگرفته و کتاب‌های فعال و ویژه‌نامه‌هایی با آثار مربیان و اعضا و به زبان کودک و نوجوان تولید خواهد شد.

معدنی برای تقویت فعالیت‌های علمی نیز از تشکیل کمیته مربوط به این بخش خبر داد.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی مردمی سازی قصه‌گویی را مورد تأکید قرار داده و اظهار داشت: کار قصه‌گویی ادامه‌دار است و بهتر است با تشکیل باشگاه قصه‌گویان و دعوت از افرادی که برای جشنواره قصه‌گویی اثر ارسال کرده بودند، فعالیت خود برای ترویج و توسعه این هنر را مستمر و پایدار سازیم.

شانزدهمین جلسه شورای فرهنگی کانون استان اردبیل برپا شد

وی بابیان اینکه در بخش کتاب کودک در مراکز کانون ضعف‌هایی وجود دارد، از امکان خرید و تأمین ۱۶۰ عنوان کتاب برای سال آینده خبر داده و بیان داشت: با پیشنهادهای ارائه‌شده قرار شد با کاستن از تعداد نسخه‌های کتاب، به تنوع و تعداد عناوین کتاب‌هایی که برای مراکز ارسال خواهد شد، افزوده شود.

معدنی با اشاره به اشکالات و کمبودهای سامانه کتابداری خاطرنشان کرد: با طراحی ساختار و تأمین زیرساخت‌ها، این بخش نرم افرازی در مسیر تکمیل قرار دارد.

گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضای جلسه به بیان مسائل و چالش‌های موجود در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی پرداخته و برای اتخاذ تصمیم و رهیافت‌های لازم به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =