دیدار با مادر شهید بزرگوار «سعید چشم به راه»

دیدار با مادر شهید بزرگوار « سعید چشم به راه» از طرف مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان انجام گرفت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، در آخرین روزهای سال و در ششمین شب از شبهای ماه مبارک رمضان و به جهت تجلیل از خانواده معظم شهدا بخصوص مادران شهدای عزیز ، مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری استان به دیدار خانواده شهید  «سعید چشم به راه» رفتند .

مدیر کل کانون استان در ابتدای این دیدار ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در وصف مادران شهدا همین بس که مقام معظم رهبری می فرمایند : 

 "بدانید در هیچ جای دنیا، زنانی مثل این مادران شهدا که مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند. در جامعه ما، مادرانی با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قوی‌تر و آگاهانه‌تر ایستادند، در این میدان بسیارند؛ این همان تربیت اسلامی و دامان پاک و نورانی فاطمه زهرا (س) است."

شهدای هشت سال دفاع مقدس، گنجینه‌های تاریخی و الگوی ایثار هستند؛ اما باید دانست شجاعت و عظمت شهید متأثر و نشئت گرفته از مادر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به بهترین شکل و با معیارهای اسلامی انجام داده است. این مادران با صبر و شجاعت بی‌بدیل خود و با الهام از مکتب حضرت زهرا (س) فرزندان خود را تقدیم راه حق و حقیقت کردند.

در ادامه مادر مکرم شهید بزرگوار با بیان زیبایش از شهید گلگون کفنش گفت : گفت : حضرت زهرا سلام الله علیها عزیزش امام حسین ( ع ) را تقدیم اسلام کرد و پرستار  کربلا حضرت زینب سلام الله علیها با آن صلابت ، پیام رسان نینوا شد و من در برابر این بزرگواران چه کاری بهتر از این می توانستم بکنم و دسته گلم را تقدیم اسلام و وطن نمودم ، انشالله که قبول حضرت حق و زهرای مرضیه ( س ) باشد .

او گفت :اسلام خون می خواهد تا درختش آبیاری و تنومند گردد و در سایه این درخت ، مردم به برکت خون شهدا در آرامش و امنیت زندگی کنند . مادر از خلوص نیت ، نماز به وقت خواندن فرزندش ، انجام واجبات و ترک محرمات گفت ، او از احترام ویژه شهید به پدر مادر ، بزرگترها ، حجب و حیا ،مردم داری و نجابت فرزندش آنچنان زیبا تعریف می کرد که آرزو می کردیم این زمان تمام نشود .

مادر از خوابی که دیده بود هم گفت : به واسطه اعمال نیک و احترام به پدر و مادر، خواب دیدم فرزندم قصری زیبا در بهشت برین کنار قصر امام حسین ( ع ) دارد و برای من این خواب زیباترین خواب دنیایم بود .

او در آخر از نماز شب خواندن و شب زنده داری های شهیدش هم گفت ، از شب های سرد جبهه های کردستان و خواندن نماز شب شهید بزرگوار سعید چشم به راه با خلوص نیت که خود نیز الگوی مناسبی برای همه بود .

 "بهشت را به بها می دهند نه به بهانه "

دیدار با مادر شهید بزرگوار «سعید چشم به راه»

دیدار با مادر شهید بزرگوار «سعید چشم به راه»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =