دریافت مجوز تولید؛ ثبت بازی‌های خارجی توسط نماینده انحصاری

شورای نظارت بر اسباب بازی تمامی تولید کنندگان داخلی را به دریافت مجوز تولید از این شورا ملزم کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این موضوع در بیستمین جلسه‌ی این شورا مطرح و مورد تصویب اعضا قرار گرفت تا از این پس تمامی تولیدکنندگان اسباب بازی برای ساخت کالاهای خود از شورای نظارت مجوز بگیرند.
محمد حسین فرجو دبیر شورای نظارت در این باره توضیح داد که پیش از این شورای نظارت بر اسباب‌بازی معیارهایی را در اختیار تولید کنندگان قرار داده بود تا بر اساس آن اقدام به تولید اسباب‌بازی کنند اما دیده می‌شود برخی از تولیدکنندگان بدون توجه به این مقررات و معیارها دست به ساخت اسباب‌بازی می‌زنند.
به گفته‌ی وی این مصوبه کمک می‌کند تا آمار و ارقام دقیق‌تری نیز از میزان تولید اسباب‌بازی در کشور در اختیار دست اندرکاران قرار گیرد.
فرجو همچنین الزام به ثبت مجوز ورود اسباب‌بازی‌های خارجی توسط نمایندگان انحصاری این کارخانه‌ها در ایران را از دیگر مصوبات بیستمین جلسه‌ی شورای نظارت بر اسباب بازی اعلام کرد. و گفت: گاهی دیده‌ می‌شود 10 وارد کننده برای ورود یک نوع اسباب‌بازی مشخص به نمایندگان صدور مجوز شورا مراجعه می‌کنند در حالی که بر اساس مصوبه‌ی جدید تنها نمایندگان انحصاری شرکت‌های خارجی از این پس اجازه خواهند داشت تا کالاهای خود را پس از ثبت و دریافت شماره ثبت و هولوگرام شورا از طریق مبادی رسمی وارد کشور کنند.
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی در باره نحوه نظارت بر این مصوبات گفت: از تاریخ اول مهر 1391 بازرسان کارگروه ویژه، به تمامی واحدهای تولید، فروش و توزیع اسباب بازی مراجعه می‌کنند و به اعمال قانون خواهند پرداخت.
فرجو توضیح داد که بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کالای قاچاق کنترل و نظارت بر این مهم در حوزه‌ی اسباب بازی به شورا سپرده شده است و اکنون کارگروهی در این زمینه متشکل از اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی، شورای اصناف، اتحادیه‌ی خرازی‌ها و صنف نایلون و پلاستیک و ستاد مبارزه با کالای خارجی فعال شده است.
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی این را نیز گفت که برای اطلاع رسانی به فروشندگان اسباب‌بازی و آشنا کردن آانان با این مصوبات، بروشورهایی از سوی شورا تهیه شده است که به زودی در میان آنان توزیع خواهد شد.