ادغام کانون زبان و کانون پرورش فکری، نقطه عطفی در کارنامه کانون خواهد بود

دوره آموزشی ادغام کانون زبان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه مسوولان امور مالی کانون پرورش فکری و کانون زبان 14 استان کشور در یزد برگزار ‌شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این برنامه با حضور علیرضا جلالی، رییس کانون زبان ایران و سرپرست کانون استان یزد، علی‌رضا لطیف معاون امور مالی، حامد ابراهیمی رییس حسابداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور،لیلا کمالی، مدیر امور مالی کانون زبان ایران و هراتی، مشاور و حسابرس امور مالی و نیز با شرکت مسوولان امور مالی کانون پرورش فکری و کانون زبان 14 استان کشور برگزار شد.
مسوولان مالی کانون استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان، همدان و یزد در این نشست حضور داشتند.
جلالی در خصوص ادغام کانون زبان در کانون پرورش فکری گفت: از این به بعد مسوولیت کانون‌های زبان استان‌ها به عهده مدیران کانون پرورش فکری است و این باعث می‌شود که مسوولان کانون راحت‌تر نسبت به کانون زبان، برنامه‌ریزی و نظارت داشته و در بحث اعتبارات استانی نیز مدیران کانون بهتر از قبل می‌توانند جلساتی را با استاندار داشته و نسبت به رفع مسایل کوشا باشند.
رییس کانون زبان ایران افزود: با این نگاه از مدیران استان‌ها درخواست کردیم که معاون خود را در کانون زبان استان انتخاب نمایند که خوش‌بختانه این مورد، تقریبا در تمام استان‌ها اتفاق افتاده است.
وی در ادامه خطاب به مسوولان امور مالی استان‌ها اظهار داشت: مطمئن باشید که این ادغام، اتفاق مبارکی است و نقطه‌ی عطفی خواهد بود برای کانون در مسیر رسیدن به اهداف متعالی آن، که نیاز به همت، همراهی، همدلی، حمایت و یکی‌شدن دارد و این دور از دسترس نیست.
جلالی در پایان صحبت‌هایش، ضمن تشکر از همراهی همکارانش در کانون زبان و صبوری آن‌ها، به خدمت مخلصانه اشاره کرد و گفت: امیدوارم کانون زبان ایران به روزهای اوج خود برسد و ما هم در خدمت خالصانه و صادقانه این عزیزان شریک باشیم و بتوانیم قدم مثبتی در راه آموزش نسل‌های آینده‌ساز مملکت برداریم.
در ادامه این نشست، لطیف، معاون امور مالی و ابراهیمی، رییس حسابداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و کمالی، مدیر امور مالی کانون زبان ایران به بیان مباحث و نکات مورد نظر پیرامون مسایل مالی کانون زبان و کانون پرورش فکری پرداختند.
در این دوره آموزشی هم‌چنین مباحثی چون نحوه ثبت اسناد مالی و چگونگی روال آن مطرح شد و به سوالات مسوولان مالی استان‌ها نیز پاسخ داده شد.
هفته گذشته نیز نشستی مشابه با حضور ذی‌حساب کانون و مسوولان مالی  15 استان دیگر کشور در شهر اراک برگزار شده بود.
 
تشریح ساختار جدید کانون زبان در رشت
جلسه‌ای به منظور تشریح ساختار جدید کانون زبان ایران با حضور مدیر کانون استان گیلان  و مدرسان بخش کودک در رشت برگزار شد.
مدیر کانون استان در این جلسه به مدرسان بخش کودک یادآور شد که مهم‌ترین هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشف و پرورش استعدادها براساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی است و آموزش با هدف تربیت اسلامی در کانون ارزش‌مند است.
نقی علیزاده افزود: اکنون که کانون زبان ایران و کانون پرورش فکری یک خانواده هستند پس انتظار می‌رود مدرسان اهداف تربیتی و پرورشی را در آموزش زبان سر لوحه کار خود قرار دهند و توجه ویژه به این امر مهم داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری همه همکاران و مدرسان، خدمات شایسته‌ای به زبان‌آموزان در مراکز آموزشی کانون زبان ابران در استان گیلان ارایه شود.
در این جلسه مقرر شد به منظور تعامل و همکاری بیش‌تر نماینده‌ای از مدرسان هر بخش (کودک، نوجوان و بزرگ‌سال) منتخب شود تا مسایل و مباحث تخصصی خود را در جلسات مطرح کند.
در این جلسه محمدعلی طاهرنیا از همکاران کانون زبان ایران واحد رشت گزارشی از آمار کلاس‌ها و زبان‌آموزان برای حاضرین بیان داشت.
در ادامه مدرسان بخش کودک نیز مسایل و مباحث خود را برای ارتقای سطح آموزشی مطرح کردند.
هفته آینده نیز مدرسان بخش نوجوان و بزرگ‌سال نیز با حضور مدیر کانون در جلسه شرکت خواهند کرد.
 
کانون زبان ایلام به معاونت تبدیل شد
مدیریت کانون زبان استان ایلام وابسته به کانون پرورش فکری ایلام از مدیریت به معاونت تبدیل شد.
پیش از این کانون زبان به عنوان یک مدیریت مستقل در استان‌ها فعالیت می‌کرد اما به تازگی با تغییر ساختار مدیریتی، این کانون به عنوان یکی از معاونت‌ زیر نظر کانون استان فعالیت می‌کند.
بر اساس این گزارش در پی تغییرات اداری کشوری طی نامه‌ای از طرف علی اشرف صندوق آبادی مدیر استان ایلام بیداء خیری مسوول کانون زبان شعبه ایلام با شانزده سال سابقه کاری و ده سال سابقه رابط کانون زبان ایران و کانون ایلام به عنوان معاونت کانون زبان شعبه ایلام معرفی شد.
 
دو انتصاب در کانون زبان مازندران
با حکمی از سوی مدیر کانون پرورش فکری مازندران سرپرست دو مرکز آموزشی زبان در ساری تعیین شدند.
قاسم عزیززاده گرجی طی این حکم و بر اساس مجوز رییس کانون زبان ایران، سرپرست دو مرکز آموزشی کانون زبان را در ساری تعیین کرد.
بر این اساس، زهره عابدی و مهرآسا رمضانی به ترتیب به عنوان سرپرست مراکز آموزشی بلوار خزر ساری و بلوار کشاورز ساری منتصب شدند.
چندی قبل نیز بر اساس حکمی از سوی مدیر کانون پرورش فکری مازندران، عبدالوهاب قلی‌نژاد نیز به عنوان سرپرست مرکز آموزشی زبان خاقانی ساری منصوب شده بود.