کانون زبان ایران به تحقق اهداف فرهنگی کانون کمک می‌کند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت نگاه کانون به کانون زبان ایران نگاهی تنها اقتصادی نیست بلکه ما از این موسسه برای تحقق اهداف فرهنگی خود استفاده می‌کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در بازدید از ساختمان مرکزی کانون زبان ایران، در این‌باره افزود: اگر چه وجود این موسسه آموزشی در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نظر اقتصادی دارای اهمیت‌ویژه‌ای است اما نباید به این دارایی ارزشمند تنها نگاه اقتصادی داشته باشیم بلکه باید از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که برای تحقق اهداف کانون مهیا شده نیز بیشترین بهره ممکن را ببریم.
وی در عین حال ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته تاکنون افزود: باید تلاش کنیم به صورت کاملا تخصصی و کارشناسی در بخش‌هایی که ضرورت دارد با ایجاد تغییرات زیربنایی در تصاویر، محتوا و دیالوگ‌‌ کتاب‌های کانون زبان، فرهنگ ایرانی، اسلامی را به‌گونه‌ای که با محتوای آموزشی تعادل داشته باشد ترویج دهیم.
وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه یادآور شد: کانون زبان ایران باید به عنوان یکی از رسالت‌های جدی و حرفه‌ای پرچم‌دار این نگاه ارزشی باشد تا سایر موسسه‌های آموزشی نیز از آن تبعیت کنند.
حاجیان‌زاده هم‌چنین در نشست کوتاهی که با رییس و معاونان بخش‌های مختلف کانون زبان ایران داشت با اشاره به درخواست وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حضور فعال کانون در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش خواستار تعامل و همکاری کانون زبان با نشریه‌های رشد زبان آموزش و پرورش به منظور تقویت و تبادل تجربه بیشتر شد.
 در این بازدید که از بخش‌های مختلف اداری و کارشناسی صورت گرفت علیرضا جلالی رییس کانون زبان ایران به همراه معاونان و کارشناسان هر بخش گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته و یا در دست اقدام ارایه کردند.
در عین حال دکتر سید محمدرضا هاشمی معاون پژوهش کانون زبان از تلاش برای دریافت مجوز راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد توسط این موسسه خبر داد.
وی افزود: در حال طراحی کتاب و محتوا برای پودمان‌های آموزشی دوره‌های علمی‌ کاربردی زبان هستیم که امیدواریم با صدور مجوز فعالیت آن آغاز شود.
هاشمی هم‌چنین گفت: به منظور هوشمند‌سازی کلاس‌های زبان نیز  کارشناسان این حوزه در حال طراحی محتوای لازم برای آن هستند.
در پایان این دیدار کارشناس بخش آموزش‌های مجازی کانون زبان نیز ضمن ارایه گزارشی از آغاز به فعالیت این ‌بخش تاکنون از گفت: در حال حاضر بیش از 500 زبان‌آموز در 12 سطح از طریق آموزش‌های مجازی در حال فراگیری زبان هستند و فلش‌کارت‌هایی با قابلیت استفاده در سیستم اندروید و گوشی‌های تلفن‌همراه آماده شده است که به زودی عرضه خواهد شد.
بازدید مدیرعامل کانون از ساختمان مرکزی کانون زبان ایران روز 7 دی با حضور رییس و معاونان بخش‌های مختلف انجام شد.