ماه مهر دلنشین با مهر حسین(ع)

و باز هم مهر مهربان در کوچه به کوچه پاییز آوای باران می‌سراید. نسیم از شانه‌های نارنجی درختان خرامان می‌گذرد و تابستان با دستهای گرم خورشید ما را به مهر می‌سپارد.
خیابان‌های شهر را شوری فرا گرفته است. شعفی مقدس که در جان دل ره می‌پیماید. شعف یک عشق... عشق به راهی شدن، آموختن، ایثار برای سرزمین بی‌بدیل ما ایران.
پاییز امسال بوی حسین (ع) می‌دهد... مولایی که یاد داد ایثار را ... آزادگی را ... شرافت و عشق را... و خدا را. و مگر مهر جز این از ما و کودکانمان می‌خواهد؟
شهر، ترنم یاران حسین(ع) را می‌سراید؛ یارانی که در طول سال‌ها دفاع مقدس از نیرنگ و تزویر دشمن از وجود خویش دیواری آهنین ساخته‌اند. چون مولایمان حسن (ع) " هیهات من‌الذله" سرودند. با بدن‌های پاک و لاله‌گون شرافتمندشان بر خاک بوسه زدند تا ما و کودکانمان و کودکان آنها، بر خاک ذلت سر نساییم.
و چه درسی گهربارتر از اینکه آزادمرد بمانیم و سر به سر با دانش و خردورزی خویش سرزمینمان را پاس بداریم.
روزهایی که می‌آیند پاییز مهر و مهربانی می‌سراید. چه دلنشین است مهری که با حسین(ع) و یاران او از کربلا تا ایران اسلامی ما درهم آمیخته است. چه بزرگوارانه است مهری که درس‌های جاودانگی را در مدرسه‌ی ایثار حسین (ع) به ما می‌آموزد.
همکاران محترم، کارشناسان فرهیخته و مربیان مهربان، در تابستانی که گذشت؛ دوشادوش کودکان و نوجوانان سرزمینمان در مراکز فرهنگی و هنری گام به گام پیمودیم... تجربه کردیم... شادی آموختیم... شادمانی بخشیدیم... کودکی کردیم... کتاب‌ها خواندیم... قلم‌ها سرودیم... از گل تندیس مهربانی برافراشتیم و ... تا بدانیم که دنیا به همین کودکی کردن‌ها زیباست. به همین اخم‌های شاید و آشتی‌های حتمی.
و حالا که در آغاز مهر مهربان، با دنیایی از همین تجربه‌های لذت‌بخش، کودکان و نوجوانان را به آموزش و یادگیری بدرقه کرده‌ایم؛ شایسته می‌دانم نهایت امتنان و قدردانی را از شما و خصوصاً مربیان بی‌مانند کانون ابراز بدارم که هرچه از مهر و شادی‌ست؛ هدیه‌ی قلب‌ها و دست‌های پر هنر این عزیزان است. دست‌های یکایک شما را به گرمی می‌فشارم و اذعان می‌دارم که خورشید کانون در پرورش کودکانمان در هر فصل و هر آشیانی پرفروغ است.
روزهایی که می‌آیند باز هم با امید به یاری همواره خداوند دست در دست هم می‌دهیم به مهر و میهن اسلامی خود را در کنار معلمان عزیزمان آباد و آبادتر خواهیم ساخت.
در پناه حق
با احترام
محمدعلی یزدان‌شناس
سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
استان مازندران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =