توجه به روح و سلامت کودکان امری حیاتی است

محمدکریمی گفت: توجه به روح و سلامت روان کودکان امری حیاتی است تا آنان در آینده به عنوان سرمایه‌های اصلی جامعه مقاوم‌تر و زندگی بهتری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، محمد کریمی فرماندار سرایان به مناسبت هفته ملی کودک گفت: جوامعی می‌توانند آهنگ شتابان رشد، توسعه، پویایی و آینده‌ای روشن و با نشاط را ترسیم کنند که توجه ویژه به نیازهای جسمانی و بهداشت روانی کودکان، مهم‌ترین دغدغه‌ی آنان باشد.
کریمی کودکان را آسیب‌پذیرترین و شکننده‌ترین قشر جامعه دانست و گفت: مسوولین و بزرگ‌ترها نباید از نیاز‌های اولیه، فیزیولوژیکی و بهداشت روانی کودکان غافل شوند، زیرا هرگونه بی‌توجهی در دوره کودکی صدمات جبران‌ناپذیری را در آینده در پی خواهد داشت، کودکان حق دارند در فضایی سرشار و مملو از خوش‌بختی، محبت و تفاهم رشد کنند.
فرماندار سرایان اضافه کرد: در کنار توجه به مراقبت از جسم کودکان، توجه به روح و سلامت روان کودکان امری حیاتی است تا آنان در آینده به عنوان سرمایه‌های جامعه مقاوم‌تر و زندگی بهتری داشته باشند.
کریمی تأکید کرد:  کودکان باید در جامعه دوست داشتن و دوست داشته شدن را تجربه کنند و با تکریم شخصیت، توجه و محبت به آنان کمک کنیم  تا در مسیر صحیح هدایت شوند و مطابق با ارزش‌های دینی رشد کنند.
وی تصریح کرد: کودکان با توجه به روحیه نقش‌پذیری آنان در کنار بزرگ‌ترها، برقراری روابط درست عاطفی، مسوولیت‌پذیری، سازگاری با دیگران و خود مراقبتی را می‌آموزند و باید راه‌های مبارزه با کینه‌توزی، دیگر آزاری ، دروغ گویی و حسادت را از همین دوران بیاموزند.
فرماندار سرایان در پایان سخنانش گفت: ما مسوولین می‌توانیم با توسعه سیستم‌های حمایتی و نظارتی، هماهنگی، تجمیع ظرفیت‌ها و ایجاد هم‌افزایی دستگاه‌ها در راستای تدوین و ترسیم سند چشم انداز و افق روشن برای آینده کودکان این مرز و بوم تلاش کنیم تا در آینده شاهد نشاط و شادابی و تربیت کودکان خلاق در جامعه باشیم .