کد خبر: 234681
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۸
دو روز عصر با نقش و رنگ ، تئاتر کاغذی در کانون بیرجند

هم‌زمان با هفته ملی کودک، طی دو روز اعضای مراکز فرهنگی هنری بیرجند به تماشای تئاترکاغذی نشستند و آثار هنری خود را در قالب نمایشگاه در معرض نگاهِ هنردوستان قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک اعضای مراکز فرهنگی هنری سه‌گانه بیرجند عصری را با عنوان عصر «نقش و رنگ»  پشت سر گذاشتند.
2 تئاتر کاغذی و یک نمایش‌نامه‌خوانی حاصل دستان هنرمند و ذهن‌های خلاق کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری سه‌گانه بیرجند، در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند به نمایش درآمد.
تئاتر کاغذی «جیک ، جیک کی منو می خوره» نوشته «علی اکبر پور رسول» کاری از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند بود که به عنوان  نخستین نمایش به روی صحنه رفت.
  این نمایش در 6 ماهه نخست سال 93  به کارگردانی نازنین براتی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند و هنرمندی دیگر اعضای این مرکز: هانیه حسینی، فایزه سورگی، مبینا ارزنی، صالحه نیک‌فر، فاطمه نوکندی و طیبه رفیعی آماده و به اجرا در‌آمد که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.
 تئاتر کاغذی  «جیک ، جیک کی منو می خوره» قصه‌‌ی  جوجه‌ای را روایت می‌کند که از دست مادرش دلخور شده و در جنگل درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود، ولی در نهایت به نزد مادرش باز می‌گردد.
تئاتر کاغذی «رویای آسیاب» دومین نمایشی بود که گروه 8 نفره مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند ، به اجرای آن پرداختند و داستان آسیابی را بیان کردند که در جستجوی باد بود.
 نمایش « رویای آسیاب» در کارگاه داستان نویسی توسط اعضای گروه نمایش نوشته  و در کارگاه ادبی به همت فاطمه حسینی‌فر مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند به نظم درآمد.
زینب بارانی، ریحانه طالبی، فاطمه کمندی، ناهید محمدی، زهرا حدادیان، فهیمه خسروی، فاطمه زهرا تقریبی و زینب رمضانی اعضای این گروه نمایش هستند که از زمستان 91 کار نوشتن و تمرین این نمایش را آغاز کرده اند، هم‌چنین زهرا سبزه‌کار عضو کانون شماره 2 بیرجند کارگردانی نمایش «رویای آسیاب » را بر عهده داشته است.
در ادامه گروه نمایش‌نامه خوانی مرکز شماره 1 بیرجند به خوانش نمایش نامه «قول می دهم بزرگ شوم» اقتباسی آزاد از قصه شنگول منگول پرداختند.
مینا امیر آبادی، شیوا علی آبادی، رقیه مینا و یلدا غلامی اعضای این گروه نمایشنامه خوانی بودند و زینب مینا عضو مرکز شماره 1 بیرجند، کارگردانی نمایشنامه خوانی را بر عهده داشت.
 
برپایی نمایشگاه نقاشی، سفال در کانون شماره 1 بیرجند
همزمان با روز جهانی کودک آثارهنری شامل: نقاشی و سفال، خوشنویسی، تئاتر کاغذی، آثارهنری تولید شده اعضای کانون خراسان جنوبی در قالب پوستر، کارت نقاشی، کارت پستال، کاغذ کادو و آثار ادبی  و عروسک‌های بومی محلی اعضای مراکز فرهنگی هنری استان در کانون شماره 1 بیرجند به نمایش در آمد.
وجه اله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی، رضا منصوری فرماندار بیرجند، حسن قیاسی سرپرست دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری‌، محمد علی ایمانی مدیر کل روابط عمومی استانداری و تنی چند از مدیران استانداری و اصحاب رسانه از جمله کسانی بودند که از این نمایشگاه دیدن کردند.
در ادامه اعضا در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون خراسان جنوبی گرد هم آمدند و با نمایش در آمدن تعدادی از آثار به تحلیل آثارشان پرداختند.
در پایان با حضور عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی از 30 نفر از اعضای فعال کارگاه‌های هنری مراکز سه گانه بیرجند با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.