جشنواره نقاشی " یاسین"  به میزبانی کانون پرورش فکری برگزار می شود

همزمان با هفته قرآن و عترت در استان کرمان، نخستین جشنواره نقاشی " یاسین" به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، هفته قرآن و عترت استان کرمان از دوم تا هشتم اسفندماه جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه های فرهنگی و موسسات و نهادهای قرآنی استان در حال برگزاری است.
بنا بر این گزارش، نخستین جشنواره نقاشی  با عنوان " یاسین" به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.
حمایت از آثار فاخر و خلاق، تعمیق فرهنگ ناب قرآنی در بین نسل آینده سال ایران اسلامی و ایجاد بستر مناسب برای پرورش خلاقیت های هنری از جمله اهداف این جشنواره است که فراخوان آن در بخش کودکان و نوجوانان زیر 15 سال با دو موضوع " عید سعید غدیر" و "  قصص قرآنی پیامبران"  اعلام شد.
بنا بر این گزارش، بیش از 210 اثر نقاشی به دبیرخانه این جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ارسال شد که 82  اثر آن آثار اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون و 128 اثر آزاد است.
مراسم اختتامیه این جشنواره همراه با برپایی کارگاه عملی نقاشی و آثار نمایشگاهی هفتم اسفند ماه  در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کرمان(یخدان مؤیدی) برگزار می‌شود.