کد خبر: 268687
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
بازدید 913
گردهمایی عمومی مربیان مراکز در کرمان برگزار شد

گردهمایی عمومی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان یکم خردادماه در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، دراین گردهمایی که به منظورهم اندیشی بین مربیان و هماهنگی و همسویی مراکز در اجرای فعالیت ها و تبیین برنامه های سال 96 برگزار شد، محسن روحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان  این روایت از پیامبر صلی الله علیه و آله که " مسلمان نیست کسی که خاری را در لباس دیگران ببیند ولی درخت را در لباس خود نبیند" گفت: گاهی یاد گرفتیم تنها به دنبال عیوب و زشتی های دیگران باشیم و عیب خود را نادیده بگیریم.
روحی با اشاره به این که مراکز فرهنگی هنری جایی برای محبت، مهربانی و تلاش برای رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانانی مومن، متعهد و توانمند است، خاطرنشان کرد: بکوشیم از دروغ و تهمت و غیبت بپرهیزیم چرا که باعث نفاق و دشمنی می شود.
وی افزود: در کنار کار و رسالتی که بر عهده داریم، بایستی فضای مراکز سرشار از نشاط باشد  ومسوولین مراکز به این امر دقت بیشتری داشته باشند.
مدیرکل کانون کرمان با تاکید بر این که کار برای کودکان و نوجوانان را تنها یک تکلیف اداری ندانیم، یادآور شد: کسی که می خواهد نجات غریق باشد باید ابتدا شناگر خوبی باشد وهنر مسوولین مراکز این است که بتوانند کار را در تک تک مربیان درونی کنند.
روحی تصریح کرد:اولین چیزی که در چشم انداز 5 ساله کانون به آن اشاره شده است، بهره مندی از مربیان دین باور، متخصص و علاقه مند است؛ بر روی تک تک این واژه ها فکر شده است،اگر می خواهیم دین باور باشیم باید اول عیب خود را ببینیم.
مدیرکل کانون رورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در بخش دیگری از سخان خود به مباحثی درباره عملکرد کانون در سال 95 پرداخت و گفت: در حوزه نیروی انسانی، ساماندهی نیروهای شاغل در اولویت قرار گرفت تا بخشی از کمبودها و کاستی ها جبران شود و تعدادی نیروی شرکتی نیز به جمع کارکنان اضافه شد.
روحی با تاکید بر این که تامین بودجه تجهیز مراکز به ویژه در شهرستان ها با جدیت بیشتری دنبال شود، ادامه داد: در سال گذشته اتفاقات خوبی در جذب بودجه در شهرستان ها رقم خورد و مراکز رفسنجان، شهربابک، بافت، راور 1 و2 ، کوهبنان و انار تا آخر تیرماه به امکانات تخصصی مجهز خواهد شد و مراکز تحت پوشش شهرستان کرمان نیز در سال جاری تجهیز می شود.
وی توسعه مراکز فرهنگی هنری را از دیگر اولویت های چشم انداز 5 ساله کانون عنوان کرد و گفت: در حوزه توسعه مراکز به ازای هر 10 هزار کودک و نوجوان می توان یک مرکز کانون راه اندازی کرد، بنابراین  توسعه مراکز سیار در مناطق محروم و کمتر برخوردار در اولویت کانون استان قرار دارد و در کسب مجوز از تهران بنا داریم مراکز پستی را نیز توسعه دهیم.
مدیرکل کانون کرمان همچنین توسعه مراکز فراگیر را عین عدالت فرهنگی عنوان و تصریح کرد:در سال جاری 3 مرکز فراگیر دیگر در سطح استان راه اندازی می شود و امیدواریم تا 5 سال آینده همه مراکز فراگیر شوند.
روحی با اشاره به این که هدف گذاری کانون استان این است که در 5 سال آینده 30 درصد کودکان و نوجوانان از فعالیت های کانون بهره مند شوند، افزود: مراکزکانون بایستی از حالت دخترانه و کودکانه بودن خارج شود و بتوانیم نوجوانان 1٨ سال را نیز در مراکز جذب کنیم و تمامی مراکز در تحقق این امر نقش مهمی دارند.
وی بیان داشت:برای جذب نوجوانان باید به آن ها مسئولیت و در کارهای تخصصی مشارکت داد.
راه اندازی مراکز فروش و عرضه تولیدات و محصولات کانون در شهرستان ها، بهره مندی از فضای پرتال کودک برای ارائه توانمندی مربیان و اعضا از دیگر مباحثی بود که مدیر کل کانون کرمان درباره آن صحبت کرد.
در همین حال فاطمه جعفرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در این گردهمایی با بیان این که چشم انداز کانون مبنای برنامه ریزی تا سال 1404 است، گفت: در برنامه ریزی سالانه ابتدا مراکز بایستی نیاز سنجی کنند چرا که هر منطقه نیاز فرهنگی خاص خود را دارد ومهم است که نیاز مرکز و مخاطب را بدانیم.
جعفرزاده با تاکید بر این که شورای فرهنگی مراکز بایستی به طور منظم تشکیل شود، خاطرنشان کرد: همه ی مربیان بایستی در تعیین هدف و اولویت ها و ابزارهای رسیدن به این هدف با یکدیگر همفکری و مشارکت کنند.
راه اندازی و توسعه مراکز فراگیر، اهمیت عرضه محصولات فرهنگی، برنامه های تابستانی مراکز و کلاسهای ویژه، نمایش عروسکی و توسعه آن در مراکز ثابت و سیار، پژوهش و اقدام پژوهی و راه اندازی انجمن های ادبی، فعالیت های علمی و رضوی در مراکز، جشنواره قصه گویی، ارزیابی عملکرد از جمله مباحثی بود که با حضور مدیر کل و کارشناسان تخصصی هر بخش مطرح و درباره آن تبادل نظر شد.
در این برنامه همچنین از مربیان فرهنگی هنری و ادبی که خود یا اعضای آن ها در مسابقات مختلف بین المللی و کشوری حائز موفقیت شدند، تجلیل شد.
در بعدازظهر این گردهمایی نیز نشست های تخصصی فرهنگی هنری و ادبی به صورت جداگانه با حضور کارشناسان و مربیان هر حوزه برگزار شد.