گرامی داشت حماسه آزاد سازی سوسنگرد در کانون پرورش فکری مازندران

گرامی داشت حماسه شکست حصر سوسنگرد در اداره کل کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پروش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی، با بیان اهمیت این واقعه در فرهنگ دفاع مقدس افزود: آشنایی کودکان ونوجوانان با مقوله دفاع مقدس و ارزش ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام از ضرورت های کار فرهنگی است.
وی با اشاره به جلسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران مبنی بر برنامه ریزی این کانون در گرامی داشت آزاد سازی سوسنگرد برای مخاطبین خود بیان داشت: برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی با محتوای این مناسبت در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران برگزار می شود.
گرجی با یادآوری 26 آبان، سالروز شکست حصر سوسنگرد ونیز گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: آشنایی با ایام و وقایع به عنوان یکی از فعالیت های مراکز فرهنگی و هنری است که کودکان ونوجوانان عضو کانون را با روزشمار مناسبت ها و شخصیت ها آشنا می سازد و حماسه سوسنگرد نیز یکی از این اتفاقاتی است که می بایست فرزندان  امروز با آن آشنا شوند.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران به نقش موثر مقام معظم رهبری و شهید چمران در خصوص تبعیت از فرمان امام خمینی(ره) در آزاد سازی سوسنگرد اشاره کرد و یادآور شد: تبیین نقش محوری این بزگواران در این حماسه از مواردی مهمی است که می تواند برای نسل امروز موثر واقع شود.
این مسئول همچنین از نقش جهادگران مازندرانی در بازسازی سوسنگرد در ایام جنگ اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مردم مازندران در کمک به هم وطن سوسنگردی خود و بازسازی این شهر نقش موثری داشتند.
گفتنی است در مراسمی با حضور یکی از رزمندگان جهادگر در حماسه آزاد سازی سوسنگرد که پس از نماز ظهر و عصر در نمازخانه این اداره کل برگزار شد، وقایع و نحوه عملیات شسکت حصر سوسنگرد و همچنین نقش رزمندگان و جهادگران استان مازندران در حماسه و بازسازی سوسنگرد تبیین شد.