گسترش همکاری های کانون و مدرسه در مراکز نور و قائمشهر / مسابقه به رنگ سیمرغ در مرکز سیمرغ

مراکز فرهنگی و هنری نور و قائمشهر به دنبال گسترش همکاری های کانون و مدرسه هستند و مرکز فرهنگی و هنری سیمرغ نیز در تدارک یک مسابقه با عنوان به رنگ سیمرغ است.

 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این اداره کل در راستای گسترش همکاری های خود با آموزش و پرورش و بر اساس جلسات مختلف مدیران کل کانون و آموزش و پرورش استان، اقدام به اجرای طرح «کانون و مدرسه» نموده است که بر این اساس مدارس آموزش و پرورش استان می توانند در جهت غنی سازی برنامه های فرهنگی خود در روزهای پنج شنبه در مراکز فرهنگی و هنری کانون حضور داشته باشند و با عضویت دانش آموزان در این مراکز از برنامه های آن استفاده نمایند.
بر همین اساس، جلسه اولیا و مربیان با حضور 50 نفر از اولیا دانش آموزان  پایه دوم و سوم مدرسه دخترانه شاهد آذری شهرستان نور به منظور آشنایی آنها با کانون و همچنین آشنایی با طرح کیفیت بخشی روز پنج شنبه برگزار شد.
 ژیلا خاکپور مسئول مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری نور در این خصوص گفت: در این جلسه خانم صابری مدیر مدرسه شاهد آذری در مورد ارتباط متقابل کانون و مدرسه و همکاری و همراهی والدین با کانون صحبت کرد و متقابلا  فعالیتهای کانون و چگونگی عضویت در کانون نیز برای وی معرفی شد.
خاکپور افزود:  عضویت دانش آموزان در کانون  و استفاده آنان از برنامه های آن تاثیر شایانی در شکوفایی استعداد های دانش آموزان و رشد فعالیت های درسی به خصوص:روخوانی،خلاصه نویسی و... خواهد داشت.
وی تصریح کرد: دراین جلسه مقرر شد ضمن عضویت دانش آموزان در کانون راه های کیفیت بخشی روزهای پنج شنبه نیز مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.
 مسئول کانون پرورش فکری نور اظهار امیدواری کرد تا با همکاری هر چه بیشتر خانواده ها با کانون به اهداف مشترکمان برسیم.
خاکپور یادآور شد : چندی پیش با حضور  اعضای  موسسه خلاقیت در مرکز نور؛ برنامه هایی همچون: قصه گویی، اجرای نمایش عروسکی کلوچه های خدا، بازی و سرگرمی، اجرای مسابقه و نمایش فیلم به اجرا درآمد.
لازم به ذکر است به برگزیدگان مسابقه نیز هدایایی دست ساز مربیان کانون،  اهدا شد.
 
 
تفاهم نامه همکاری کانون، آموزش و پرورش و  شورای اسلامی  قائمشهر
بر اساس این گزارش، با حضور رئیس آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر، مسئول کانو ن پرورش فکری کودکان ونوجوانان و رئیس شورای اسلامی این شهرستان راه های تعامل و همکاری سه جانبه بررسی شد.
در این جلسه که در اداره آموزش و پرورش قائمشهر برگزار شد، رسولی رئیس آموزش و پرورش به تشریح  اهداف و اهمیت موضوع جلسه پرداخت و خواستار  مساعدت و همکاری شهرداری برای  توسعه فعالیت های فرهنگی مدارس شد .
همچنین مریم ابونوری  مسئول کانون پرورش فکری این شهرستان نیز ضمن  معرفی فعالیتهای فرهنگی هنری ادبی کانون  و نقش موثر آن در رشد و شکوفایی استعداد ها و بروز خلاقیت های کودکان ونوجوانان، به بیان برخی از مشکلات این مرکز همچون؛ مشکلات حق عضویت و ایاب و ذهاب دانش آموزان جهت حضور در کانون پرداخت .
 آرمان فتحی رئیس شورای اسلامی نیز در این جلسه نیز پس از شنیدن مشکلات مربوطه و ظرفیت فرهنگی این دودستگاه، راه های همکاری و مساعدت در این خصوص را مورد بررسی قرار داد و مقرر شد با برگزاری جلسات آتی موارد مورد مصوب این جلسه پیگیری و عملی شود.
لازم به ذکر است در این نشست؛ رئیس شورای بخش ، نماینده و معاون فرهنگی شهرداری، عضو شورای اسلامی و مسئول کمسیون فرهنگی شورای شهر، معاونت پشتیبانی و مالی شورای شهر و کارشناس مسئول امور شوراها نیز حضور داشتند.
 
برگزاری اولین دوره مسابقات فرهنگی ادبی هنری « به رنگ سیمرغ»
محمود رحمانی مربی مسئول مرکز سیمرغ با اعلام این خبر از برگزاری مسابقه ی قصه گویی، شعرخوانی، نقاشی و خوشنویسی خبرداد و افزود: کلیه اعضای این مرکز در همه ی گروه های سنی اعم از دختر و پسر می توانند به طور دلخواه در این مسابقات شرکت نمایند.
 وی تشویق و ترغیب اعضا جهت حضور در فعالیت های 6 ماه دوم و ایجاد انگیزه برای حضورکیفی آنان در کارگاه های فرهنگی هنری را از اصلی ترین اهداف این مسابقات عنوان کردو افزود: انتظار می رود با برگزاری مسابقاتی از این دست بتوانیم به اهداف تربیتی مان دربرنامه ریزی سال 93 این مرکز نائل شویم .
      لازم به ذکر است این مسابقات  از تاریخ 15 آذر آغاز و به مدت یک هفته در این مرکز برگزار می شود.
همچنین از نفرات برتر این جشنواره در 4 دی ماه طی مراسمی که با حضور والدین و اعضا و
سایر مسئولان شهرستانی برگزار می گردد تجلیل به عمل می آید.