کد خبر: 240188
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
برگزاری پودمان آموزشی در کانون پرورش فکری مازندران

<BR> پودمان آموزشی مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، سه عنوان کارگاه آموزشی، از سوی واحد آموزش و پژوهش این کانون، ویژه مربیان مسوول و مربیان فرهنگی در اردوگاه شهید مهدیزاده چالوس برگزار شد.
بر اساس این گزارش، کارگاه «شیوه های پرورش انگیزش در کودک ونوجوان» با حضور معصومه مهر ورز، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رامسر به مدت 16 ساعت برای مربیان مسوول مراکز فرهنگی و هنری کانون برگزار شد.
معصومه مهر ورز در این کارگاه با تشریح عواملی همچون؛ شیوه های انگیزش و نحوه آفزایش آن- راهبردهای پرورش انگیزش ذاتی- یادگیری در اعضای مراکز- درک خود ارزش گذاری به خویش و پرورش علایق، مهارت ها و توانایی ها برای اعضای این کارگاه آموزشی صحبت کرد.
دکتر عبدالعظیم کریمی، روانشناس، مدرس دانشگاه و مولف کتاب از دیگر اساتید این پودمان آموزشی بود که به مدت 16 ساعت  به تشریح «فعالیت های تربیتی و اجتماعی در کودک ونوجوان» برای مسوولان پرداخت.
این روانشناس و پژوهشگر با تبیین مفهوم جامعه پذیری و اوقات فراغت-تعریف فعالیت های اجتماعی- مراحل رشد کودک و نوجوان و تاثیر آن بر رشد اجتماعی و فعالیت های تربیتی و اجتماعی در مراکز فرهنگی و هنری، نگاه جدیدی را برای مسوولان مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران ایجاد کرد.
«شیوه های تشویق و علاقمند سازی کودک به مطالعه» از دیگر محور های این پودمان آموزشی بود که به مدت 22 ساعت برای مربیان فرهنگی مراکز کانون به اجرا درآمد.
رضا غنی، مدیر کل سابق کانون پرورش فکری استان اصفهان و مدرس دانشگاه نیز در این دوره آموزشی، مربیان مراکز کانون مازندران را با؛ اهمیت مطالعه-انتخاب کتاب با توجه به محتوا و ویژگی های سنی مخاطبین- سطوح کتابخوانی- مراحل کتابخوانی و آماده سازی محیط و برنامه ریزی برای کتابخوانی، آشنا ساخت.
لازم به ذکر است این پنجمین دوره آموزشی واحد کارشناسی آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری مازندران در سال 93 بود است.