آشنایی اعضای کانون پرورش فکری محمود آباد با زندگی قوهای مهاجر

<BR> در فعالیت فرایند محور علمی - پژوهشی اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون محمود آباد، از تالاب قو های مهاجر بازید کردند.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این فرایند از هفته پژوهش آغاز شد. در ابتدا، برنامه ای در هفته پژوهش با حضور کارشناسان محیط زیست شهرستان محمودآباد و انجمن قوهای مهاجر سرخرود با آوردن قوی زنده در مرکز انجام شد و اعضا با موارد حفظ محیط زیست از جمله قوهای مهاجر آشنا شدند.
بر اساس گزارش این مرکز، این اقدام در راستای آشنایی اعضا با چگونگی حفظ محیط زیست بخصوص پرندگان، از جمله گونه ای از قوهای مهاجر که متاسفانه در معرض انقراض و سود جویی برخی از شکار چیان منطقه قرار گرفته، صورت پذیرفته است که پس از آن اعضا  به تحقیق و فیش برداری با موضوع قوهای مهاجر پرداختند.
در خلال این فعالیت علمی - پژوهشی که به شکل یک فرایند انجام پذیرفت اعضا در کارگاه سفالگری مجسمه قو را ساختند و با رنگ آمیزی مجسمه ها با ترکیب رنگهای مختلف قو آشنا شدند .
پس آشنایی اعضا با گونه های قو و شیوه زندگی، تغذیه و نحوه مهاجرت، با همراهی  رئیس انجمن قو های مهاجر، از تالاب سرخرود بازدید بعمل آمد.
اعضا در این بازید علمی از مشاهده زیبایی این پرنده زیبا و اوج پرواز آن در آسمان بسیار لذت بردند و نتایج پژوهش و تحقیق خود را  کنار زیستگاه قوها ارائه دادند.
  مسئول مرکز فرهنگی و هنری محمودآباد در این خصوص گفت: آشنایی با نوع و شرایط زیستی این پرنده ، تهدید های بوجود آمده و همچنین فرهنگ سازی برای حفاظت مردمی از پرندگان مهاجر از عمده ترین اهداف این برنامه علمی بوده است.
شوکت فلاح اظهار داشت: اعضا در دو مرحله بازدید، پس از آشنایی با شیوه انجام تحقیق، شنیده هاو دیده هاو نیز پرسش و پاسخ، یافته های  خود را فیش  برداری کردند و در قالب  تحقیقی علمی ارایه دادند.