ایستگاه نقاشی با موضوع پدافند غیرعامل در گچساران برگزار شد

مسابقه و ایستگاه نقاشی با موضوع پدافند غیرعامل به مناسبت روز فرهنگ و آموزش پدافند غیرعامل در گچساران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد مسابقه و ایستگاه نقاشی با موضوع پدافند غیرعامل به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مرکز شهر برگزار شد.
پروریز شاکری  در ابتدای برپایی این آیین در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 شهرستان گچساران در بین دانش‌آموزان و اعضای کانون پرورش فکری اظهار کرد: امروز در روز شمار هفته پدافند غیرعامل روز فرهنگ و آموزش و پدافند غیرعامل هست.
وی با ذکر مثال و مسئله جهت تفهیم معنای پدافند غیرعامل برای دانش‌آموزان، افزود: انجام عملی از قبل جهت جلوگیری از یک بحران و واقعه که کم‌ترین خطر جانی و مالی را داشته باشد، پدافند غیرعامل می‌گویند.
وی اظهار داشت:  پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات رابه حداقل ممکن کاهش داد.
وی با اشاره به ماه محرم  با بیان اینکه هیئت قاسم بن الحسن(ع) کانون پرورش فکری شهرستان  گچساران در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 گچساران  به اجرای  سینه زنی و زنجیر زنی می‌پردازد، بیان کرد: اعضای کانون پرورش فکری و دانش آموزان در این روزها علاوهبر تحصیل علم و دانش با شرکت در مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) درس عاشورا می‌آموزند.
 
گفتنی است در این مراسم جمعی از اعضای کانون و دانش‌آموزان گچسارانی با قرار گرفتن پشت میز نقاشی همگانی در کنار یکدیگر شروع به کشیدن نقاشی‌های ذهنی خود در ارتباط با  موضوع پدافند غیرعامل کردند.