کد خبر: 258640
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
بازدید 10507
نورباران کرامت در مراکز کانون فارس

مراکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در دهه ی پر فروغ کرامت با اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی هنری و ادبی میزبان کودکان و نوجوانان بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در این دهه اعضای فعال کودک و نوجوان مرکز شماره 2 صفاشهر از امام جمعه شهرستان به مناسبت روز دختر هدیه گرفتند.
کودکان و نوجوانان مرکز شماره 2 صفاشهر ضمن شرکت در نماز پر فضیلت جمعه، سرود "دل ما" را که مرتبط با دهه کرامت بود، در جمع نمازگزاران خواندند و مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند و از امام جمعه جایزه دریافت کردند. در پایان نیز امام جمعه و مسئولین شهرستان از نمایشگاه آثار رضوی اعضا شامل نقاشی رضوی، کارت پستال، نشریه دیواری، سفال و کاردستی که در محل برپایی نماز جمعه به نمایش گذاشته شده بود بازدید و آثار اعضا را دلنشین و تاثیر گزار خواندند.
همچنین هم زمان با میلاد حضرت معصومه (س) این مرکز میزبان اعضای فعال دختر کودک و نوجوان شرکت کننده در ششمین جشنواره رضوی مرکز و چهاردهمین جشنواره سراسری رضوی  بود. در این ویژه برنامه که فرماندار، مسئولین اداره ها و  والدین اعضا حضور داشتند، مسئول مرکز در ارتباط با کانون، تعداد اعضا و موفقیت های مرکز توضیحاتی را به مسئولین ارائه داد. کلیپ  فعالیت های اعضا دختر به نمایش گذاشته شد و یکی از نوجوانان با موضوع امام رضا(ع) به قصه گویی پرداخت.. شعر خوانی یکی از اعضای نوجوان با عنوان شعر طنز "بچه محله ی امام رضا یوم "، اجرای سرود "دل ما" و تقدیر از اعضای برگزیده جشنواره رضوی از برنامه های اجرا شده در این روز بود. از فاطمه مسعودی و ساجده رنجبر دو عضو نوجوان  برگزیده جشنواره بین المللی  نقاشی بلغارستان و اسلوونی نیز در حضور فرماندار و خانواده اعضا تقدیر شد.
به مناسبت روز دختر ویژه برنامه ای با حضور 53 نفر از اعضای کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری مهر اجرا شد. تلاوت جمعی سوره کوثر، پخش سرود جمهوری اسلامی، نمایش فیلم بستن شال و روسری به همراه مسابقه نحوه بستن شال و روسری، معرفی کتاب "کاش تورا می دیدم "، مسابقه مشاعره از اشعار رضوی، مسابقه کارت پستال سازی با نوشتن جملاتی زیبا به مناسبت دهه کرامت و تقدیر از 13 عضو شرکت کننده در جشنواره رضوی سال 95 برنامه های اجرایی مرکز مهر بود.
تلاوت سوره کوثر، قصه گویی از قصه های برگزیده استانی در جشنواره رضوی قصه گویی، تقدیر از اعضای برگزیده رضوی، آشنایی بیشتر اعضا با امام رضا (ع)،حضرت معصومه (س)وحضرت شاه چراغ در قالب مسابقه ی جدول، اجرای سرود و نمایش تئاتر کاغذی ماهی رنگین کمان با موضوع بخشندگی و مهربانی که محور امسال برنامه های رضوی بود از جمله برنامه های اجرایی مرکز نی ریز عنوان شده است.
قرائت شعر و دکلمه توسط اعضا و همچنین دعوت از روحانی و بیان فضایل حضرت معصومه (س)، مولودی خوانی و مسابقه، برنامه های اجرایی مرکز فرهنگی هنری زرین دشت بود.
در مرکز شماره 6 شیراز نیز هم زمان با روز دختر برنامه هایی چون: قصه گویی، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) توسط عضو، شعرخوانی توسط اعضا در مورد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، مسابقه حضوری و اطلاعات عمومی، دلنوشته ی ادبی، بازی و اهدای جایزه به منتخبین رضوی اجرا شد.
در مرکز فرهنگی هنری فراشبند به مناسب تولد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت جشنی با عنوان(تولد روشنایی ها) ویژه اعضای دختر با اجرای فعالیت های نقاشی، سرود، معرفی کتاب (چهارده معصوم و زندگانی امام رضا (ع)، شعر خوانی، روایت حدیث و معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) برگزار شد.
جشن دهه کرامت با شرکت 45 نفر از اعضای دختر در مرکز ارسنجان برگزار شد. در این مراسم یکی از روحانیون اداره تبلیغات با حضور در مرکز در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب با اعضای دختر به گفتگو نشست. از دیگر برنامه های اجرا شده در مرکز ارسنجان به مسابقه حدیث، شعر خوانی ، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و نمایش انیمیشن در مورد امام رضا(ع) اشاره شده است.
مرکز فرهنگی هنری استهبان در روز میلاد حضرت معصومه (س) شاهد حضور 50 نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر بود. معرفی شخصیت، قصه گویی از زندگانی حضرت معصومه(س) و دو برادر بزرگوار شان حضرت شاه چراغ و امام رضا (ع)، شعر خوانی گروهی، مسابقه، نمایش خلاق و تقدیر از اعضای شرکت کننده در جشنواره رضوی از جمله برنامه های اجرایی مرکز استهبان بود. همچنین مسابقه ی نقاشی با عنوان "دختر آسمانی" با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار و به 5 نفر برگزیده ی این مسابقه جوایزی اهدا شد.
 جشن دهه کرامت در مرکز گراش با حضور 40 نفر از اعضای دختر برگزار شد. معرفی ایام، تقدیر از اعضای برگزیده ی جشنواره رضوی، پخش کلیپ، نگارش دلنوشته ها بر روی کبوترهای کاغذی و نصب آنها به طرح گنبد امام رضا(ع) و تکمیل یک شعر با موضوع دهه کرامت با استفاده از تکنیک کلاژ برنامه های اجرایی مرکز گراش عنوان شده است.
در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 شیراز نیز زیارت حرم مطهر حضرت شاه چراغ، اجرای سرود کانون توسط اعضای نوجوان، معرفی شخصیت حضرت معصومه (س)، معرفی شخصیت حضرت شاه چراغ(ع)، معرفی شخصیت امام رضا (ع)، اجرای سرود مادر برای مادران شرکت کننده و جلسه مشاوره برای مادران برگزار شد. اعضای پسر این مرکز نیز در برنامه معرفی شخصیت امام رئوف شرکت کردند. قصه گویی عضو، نمایش خلاق، شعر خوانی و خاطره گویی از دیگر برنامه های اجرایی مرکز 4 برای آقا پسرها بود.    
جشن روز دختر در دو روز مجزا برای اعضای کودک و نوجوان دختر در مرکز شماره 1 جهرم برگزار شد.معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و دلیل این که این روز به نام روز دختر نامگذاری شد، قصه گویی، قرائت متن ادبی توسط عضو، اجرای مسابقه شاد، فعالیت سفال و نوشتن خلاق با موضوع "من کبوتر حرمم" برنامه های اجرایی مرکز جهرم برای کودکان بود.
معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، شعرخوانی، قرائت متن ادبی توسط عضو،آموزش بستن شال برای حفظ بیشتر حجاب،کاردستی کبوتر برنامه های اجرایی مرکز شماره 1 جهرم برای نوجوانان دختر بود. در پایان از اعضای شرکت کننده در جشنواره رضوی با اهدا هدایا تقدیر به عمل آمد.
در آستانه ولادت با سعادت امام رضا (ع) اعضای کودک و نوجوان پسر مرکز شماره 1 جهرم نیز میلاد امام رئوف را جشن گرفتند. معرفی شخصیت امام رضا(ع)، اجرای سرود توسط اعضا، قصه گویی با موضوع تواضع امام رضا(ع)، اجرای مسابقه و اهدای جایزه، تقدیر از اعضای شرکت کننده در جشنواره رضوی با اهدای هدیه، فعالیت سفال با موضوع کبوتر حرم برای اعضای کودک، آشنایی با معماری حرم امام رضا(ع) و اجرای کاردستی گره سازی برای نوجوانان از فعالیت های اجرا شده در این ویژه برنامه عنوان شده است.
در مرکز خنج کرامت و عظمت شخصیت حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و ارتباط قلبی و عمیق این بزرگواران با امام معصوم عصر خود، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)  برای مخاطبین تبیین و نیز در قالب مسابقات گروهی و سوال، به معرفی خلاصه ای از زندگی نامه ی امام رئوف حضرت امام رضا (ع) پرداخته شد.
بخش دیگر این مراسم با اجرای برنامه هایی شاد و متنوع از قبیل: پخش کلیپ های خواهر خورشید و مولودی امام رئوف، بازگوئی خاطرات زیارت توسط اعضا و تجلیل و اهدای جوایز به شرکت کنندگان در چهاردهمین جشنواره ی رضوی به انجام رسید.
پخش کلیپ معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و حضرت شاه چراغ، اجرای مسابقه، قصه گویی و اهدای جایزه به برگزیدگان جشواره رضوی برنامه های اجرا شده در مرکز فرهنگی هنری مرودشت بود.
هم زمان با ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر ویژه برنامه ای برای اعضای دختر کودک و نوجوان در مرکز شماره 2 جهرم برگزار شد. معرفی شخصیت حضرت معصومه (س)، قصه گویی، شعر خوانی، سرود، ایستگاه ادبی، ایستگاه نقاشی، تجلیل از اعضای برگزیده بخش کتاب خانه ای در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و مسابقه تزیین کیک برنامه هایی بود که در این مرکز اجرا شد.
پخش صلوات خاصه، شعرخوانی(کتاب تو بوی سیب می دهی)، قصه‌گویی مربی از زندگانی امام رضا(علیه‌السلام)، معرفی‌شخصیت امام رضا(ع)، توسط عضو نوجوان مرکز و کاردستی پاکت نامه حاوی دل نوشته هایی به امام رضا(ع) نیز برنامه های مرکز رستم در دهه ی کرامت بود.
در کازرون به مناسبت دهه ی کرامت جشنواره قصه گویی برگزار شد. اعضای مرکز کلیپ تهیه کردند و برنامه های شاد و متنوع نیز در مرکز فرهنگی هنری کازرون اجرا شد.
در مرکز فرهنگی هنری قیروکارزین مراسم جشنی با حضور تعدادی از اعضای پسر برگزار شد. پخش کلیپی از فعالیت های اعضا، نمایش فیلم ومسابقه شاد برنامه های اجرایی مرکز عنوان شده است. همچنین به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) مراسم جشنی با حضور 90 نفر از اعضای دختر به همراه مادرانشان در مرکز برگزار شد. معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، صحبت های مسئول مرکز با مادران در رابطه با کانون و فعالیت های آن، کاردستی، پخش کلیپی از فعالیت های اعضا، اجرای مسابقه شاد و تقدیر از اعضای شرکت کننده در جشنواره رضوی برنامه هایی بود که در مرکز قیروکارزین اجرا شد..
هم زمان با میلاد خجسته حضرت معصومه (س) و روز دختر با حضور بیش از 60 نفر از دختران کودک و نوجوان مرکز شماره 1 شیراز این روز گرامی داشته شد.در این برنامه که اجرای آن به عهده ی اعضای نوجوان بود شعری در مدح حضرت معصومه(س) قرائت شد. قصه گویی، معرفی وقایع دهه کرامت و اجرای مسابقه حضوری 7 مرحله ای از نور تا نور از دیگر بخش های برنامه ی مرکز شماره 1 شیراز عنوان شده است.
اعضای مرکز فرهنگی هنری صدرا در ویژه برنامه میلاد حضرت معصومه (س) که در مرکز برگزار شد شرکت کردند. در این برنامه فعالیت هایی چون: معرفی کتاب، معرفی شخصیت، روخوانی کتاب و بیان حدیث در قالب مسابقه به اجرا درآمد. همچنین برگزیدگان جشنواره رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند و دختران نوجوان مرکز به مناسبت روز دختر هدایایشان را دریافت کردند. 
قصه گویی، اجرای نمایش توسط اعضا، اجرای موسیقی دف، اجرای مسابقه با حضور دختران عضو کانونو کمادرانشان، برگزاری نمایشگاه آثار، پخت آش و اهدای جایزه به شرکت کنندگان جشنواره رضوی و ادای هدیه توسط مادران به دخترانشان از جمله برنامه های مرکز فرهنگی هنری اقلید در دهه ی کرامت عنوان شده است.همچنین در طول این دهه فعالیت­های متنوع و شاد دیگری از جمله: چیستان و معماهای قرآنی، مسابقه­ی شعرخوانی پیرامون شخصیت امام رضا (ع)، جدول سوره­های قرانی و جدول اسامی ائمه که بچه­ها ضمن کشف رمز اسامی، با شخصیت­های کریمان اهل بیت از جمله امام رضا و خواهر و برادر بزرگوارشان آشنا می­شدند در مرکز اقلید اجرا شد. اعضای پسر این مرکز نیز با پدرانشان در ویژه برنامه ی کانون شرکت کردند. نمایش عروسکی، اجرای مسابقه با شرکت پسران عضو کانون و پدرانشان، مولودی خوانی، معرفی شخصیت امام رضا(ع) و اهدای جایزه به شرکت کنندگان در جشنواره ی رضوی برنامه های مرکز اقلید در دهه ی کرامت برای آقا پسرها بود.
همزمان با میلاد آقای هشتمین،مرکز آباده غرق در شادی و سرور شد.در این جشن اعضای کودک و نوجوان مرکز به اجرای برنامه هایی از قبیل:
شعرخوانی،دکلمه خوانی، مقاله و مسابقه، معرفی شخصیت، برپایی کارگاه «طب الرضا» که در آن اعضای نوجوان پسر ضمن بررسی و مطالعه توصیه های پزشکی امام رضا (ع) کتاب را به صورت دیواری معرفی کردند، حضور در کارگاه علمی تدوین نشریه در حوزه معرفی سرزمین، شخصیت و کتاب، توسط اعضای نوجوان پسر، اجرای نمایش توسط اعضای نوجوان پسر، تصویرگری، اجرای مسابقه با موضوع امام رضا (ع)، برگزاری جشن ویژه گرای داشت حضرت«شاهچراغ» و مولودی خوانی، برپایی کارگاه نقاشی و سفالگری در مسجد، معرفی سرزمین، ارسال حدیث و قصه برای اعضای پستی و تقدیر از برگزیدگان استانی جشنواره رضوی فعالیت های مرکز آباده در دهه ی کرامت بود.
کتابخانه سیار روستایی جهرم با حضور در بین دانش آموزان روستاها، برنامه های شاد و متنوعی را در دهه کرامت اجرا کرد. معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، قصه گویی،نشریه نگاری، ساخت اریگامی کبوتر، معرفی امامزادگان، اجرای بازی و مسابقات شاد از جمله این فعالیت ها بود.
در دهه کرامت، دومین جشنواره قصه گویی مرحله کتابخانه ای همراه با اجرای فعالیت های فرهنگی هنری در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) ویژه اعضای دختر و سالروز میلادحضرت امام رضا(ع) ویژه اعضای پسر باحضور کودکان ونوجوانان وجمعی از والدین در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری وراوی برگزار شد. گفتنی است در دهه کرامت علاوه بر رقابت کودکان ونوجوانان درجشنواره قصه گویی برنامه های معرفی شخصیت، معرفی ایام و وقایع، معرفی کتاب، مسابقه، قصه گویی، شعرخوانی، وبلاگ نویسی، نمایش فیلم ونمایش خلاق، معرفی سرزمین، آشنایی با احادیث رضوی، نقاشی.وتقدیراز منتخبین جشنواره رضوی نیز در مرکز وراوی صورت گرفت.
اعضای فعال دختر و پسر مرکز فرهنگی هنری فیروزآباد در دهه ی مبارک، طی دو روز جداگانه در اردوی نیمروزی شرکت کردند. در این اردو که با زیارت امام زاده شعیب همراه بود، ضمن آذین بندی فضا متناسب با روز دختر برنامه هایی همچون: گفتگو درباره ی حجاب و عفاف و اهمیت حجاب و حیا در داشتن یک زندگی سالم، اجرای بازی محلی، سرود و همخوانی شعر، فضاسازی و ساخت تابلو با اشیا و برگ درختان روی زمین اجرا شد.
اردوی اعضای پسر نیز با مولودی خوانی و برپایی نمایشگاه نشریه نگاری در حرم اما زاده شعیب، شعرخوانی، مسابقه ی جدول احادیث، ساخت کبوتر کاغذی، گلستان خوانی، بازی، زیارت و اهدای جایزه به شرکت کنندگان در جشنواره رضوی همراه بود.
اجرای سرود، نمایش، مسابقه ،پخش کلیپ و اهدای جوایز از برنامه های اجرایی دهه کرامت در مرکز لارستان عنوان شده است.
معرفی شخصیت، اجرای سرود، مسابقه حضوری، نمایش، شعر خوانی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره رضوی نیز از برنامه های اجرا شده در مرکز شماره 2 شیراز در دهه ی کرامت بود.