داور آفریقایی: برخی از آثار جشنواره پویانمایی عالی و تکان‌دهنده بود

«فیردوزه بولبولیا» داور بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره پویانمایی تهران گفت: برخی از آثار هم از نظر بصری و هم از نظر محتوایی بسیار عالی و تکان‌دهنده بودند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «فیردوزه بولبولیا» داور بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درباره سطح کیفی آثار جشنواره گفت: به نظر من کیفیت فیلم‌ها و جشنواره بالا بود و در میان آثار متعددی که دیدم، تعداد مشخصی انیمیشن بسیار جالب بودند.
این داور آفریقایی که لیسانس هنرهای دراماتیک دارد، در مقایسه فیلم‌های ایرانی و بین‌الملل، با اشاره به برخی از فیلم‌ها به عنوان آثار تکان‌دهنده و عالی، اختصاصا به تمجید از فیلم «من دو نفر بودم» از ایران پرداخت و گفت: این فیلم هم از نظر بصری و هم از نظر محتوا بسیار عالی و تکان‌دهنده بود. موضوع آن نیز بسیار انسانی و عمیق به نظر می‌رسید.
بولبولیا درباره تکنیک و محتوای فیلم‌هایی که دیده‌است، توضیح داد: محتوا در این آثار قوی‌تر بوده اما هنرمندان وقتی انیمیشن می‌سازند، فکر نمی‌کنند که در چه ژانری کار کنند یا چه تکنیکی را به کار ببرند. اگر هنرمند نتواند حرفش را درست بزند، تکنیک اهمیتی ندارد.
این برنامه‌ساز و تهیه‌کننده تلویزیونی در پایان به جشنواره پیشنهاد داد: بهتر است جشنواره در دعوت از داوران زن و مرد تعادل ایجاد کند، چراکه جنسیت داوران در تصمیم‌گیری جمعی و نتیجه نهایی تاثیر می‌گذارد.
وی تصریح کرد: در داوری این جشنواره فقدان نظر زنانه محسوس است و باید بین نظرات مردان و زنان در چنین موقعیتی تعادل برقرار باشد. ما در زمینه نظرات هنری و فنی هماهنگی داشتیم چراکه در جمع داوران تعداد برابری تهیه کننده و فیلمساز، حضور داشت.
براساس این گزارش، داوری بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره پویانمایی تهران روز سه‌شنبه 17 اسفند به پایان رسید و آیین پایانی آن پنج‌شنبه 19 اسفند ساعت 45/18 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.