جایزه ویژه داوران جشنواره حیدرآباد هند به "کشاورز و ربات" رسید

فیلم کشاورز و ربات ساخته عبدالله علیمراد جایزه ویژه هیات داوران هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان "هند" را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جایزه در بخش بین‌الملل به بهترین فیلم کوتاه جشنواره اهدا می‌شد.
کشاورز و ربات آخرین پویانمایی عروسکی ساخته‌ی علیمراد کارگردان سرشناس سینمای انیمیشن ایران است که در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی با استقبال گسترده ای روبرو شده است.
فرود یک سفینه‌ی فضایی در باغ یک کشاورز روستایی و ارتباط ربات با این روستایی زحمت‌کش و الاغش صحنه‌های بسیار جذاب، شادی‌آفرین و در عین حال آموزنده‌ای را خلق کرده و همین مساله باعث علاقه‌ی فراوان کودکان به این فیلم شده است.
آخرین بار در قزوین و در جریان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان و در بخش ویژه‌ای این فیلم به نمایش گذاشته شد و بچه‌های این شهر از آن استقبال قابل توجهی کردند.
بر اساس این گزارش جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان "هند" معروف به فیل طلایی، جشنواره‌ای است دو سالانه که می‌کوشد سینمای مسرت‌بخش و خلاقی را برای مخاطبان کودک و نوجوان در دو سطح ملی و بین‌المللی فراهم سازد.
این جشنواره یکی از بزرگترین جشنواره‌های کودک و نوجوان در جهان محسوب می‌شود.
در این رویداد هنری فیلم‌های بلند، کوتاه و انیمیشن بسیاری در طول مدت هفت روز برگزاری این جشنواره از سراسر دنیا برای بیش از یکصد هزار کودک و صدها متخصص و دست‌اندرکار فیلم کودک و نوجوان در حیدرآباد هند به اکران درآمد.
جشنواره حیدرآباد هر دو سال یک‌بار از سوی بنیاد فیلم کودک هند، سازماندهی و برگزار می‌شود.
این بنیاد که ساختاری دولتی دارد از تولید فیلم‌های پویا برای کودکان و نوجوانان در کشور هند حمایت می‌کند.
این گزارش می‌افزاید: امسال در این جشنواره 170 فیلم از 44 کشور در سه بخش مسابقه‌ای؛ شامل بخش مسابقه بین‌الملل، بخش مسابقه هند و بخش مسابقه کارگردانان کوچک در دو بخش ملی و بین‌المللی است و نیز بخش غیر مسابقه‌ای  به نمایش گذاشته شد.
بخش غیر مسابقه‌ای به نمایش فیلم‌های کودکان جهان در دهه‌های گذشته اختصاص داشت.
همچنین از جوایز اصلی این جشنواره می‌توان به فیل طلایی برای بهترین فیلم بلند، فیل طلایی به بهترین فیلم کوتاه، لوح طلایی به دومین فیلم کوتاه و جایزه ویژه داوران به بهترین فیلم کوتاه در هر دو بخش ملی و بین‌المللی اشاره کرد.
فیلم کشاورز و ربات مهر سال  1389 پروانه زرین، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی بهترین اثر بخش پویانمایی کوتاه مسابقه سینمای بین‌الملل بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در همدان همچنین در اسفند ماه همان سال جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه‌ایران، هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران‌ را از آن خود کرد و در سال 1390 نیز در بازار بین المللی فیلم آسیایی 'پوسان' کره جنوبی به نمایش گذاشته شد.