سازمان بهزیستی نمایشی را برای اجرا در هند آماده می‌کند

مهناز حسن‌پور کارشناس امور توان‌بخشی و مسوول غرفه بهزیستی، در بازار تئاتر کودک و نوجوان گفت: با هماهنگی رییس مرکز اسیتژ هند، نمایشی برای اجرا در جشنواره تئاتر کودک هندوستان از سوی سازمان بهزیستی آماده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حسن‌پور دررباره غرفه سازمان بهزیستی توضیح داد: به تصویر کشیدن هنر نمایش در ارتباط با کودکان و نوجوانان معلول هدفی است که غرفه معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور دنبال می‌کند.
وی افزود: در روزهای برگزاری بازار تئاتر، ما از حضور کارگردان و هنرمندان حوزه تئاتر کودک و نوجوان بهره بردیم تا در آینده نزدیک همکاری‌های موثری را شاهد باشیم. چراکه گروه‌های معلول ذهنی و جسمی، کم شنوایان، نابینایان و ناشنوایان نیاز به توجه‌ ویژه‌ای در نمایش دارند که باید از سوی هنرمندان مد نظر قرار گیرد.
حسن‌پور ادامه داد: طبق تبادل نظرهای صورت گرفته با نمایندگان مرکز اسیتژ کشورهای مختلف، باب همکاری و تعامل باز شد به طوری که با هماهنگی رییس مرکز اسیتژ هند، نمایشی برای اجرا در جشنواره تئاتر کودک هندوستان از سوی سازمان بهزیستی آماده خواهد شد.
وی در باره برنامه‌های تئاتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی اظهار داشت: اجرای تئاتر برای معلولان در سطوح منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی کشور است و جشنواره تئاتر بین‌المللی مهرآیین که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، در سال‌های گذشته با استقبال خوب کشورهای اروپایی و آسیایی همراه بود.
معرفی کارهای نمایشی ویژه معلولان و اهدای لوح فشرده اجراهای صحنه‌ای به بازدید کنندگان از دیگر فعالیت‌های این غرفه است.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.