آمادگی مسوولان آذربایجان غربی برای همکاری با جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

با نزدیک شدن به زمان برگزاری پانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی ایران در ارومیه مسوولان استان آذربایجان غربی در نشستی آمادگی خود را برای برپایی هرچه بهتر این رویداد فرهنگی اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ابراهیم فتح‌الهی معاون سیاسی اجتماعی استاندار در نشستی با مسوولان ارشد استان به آن‌ها گفت که برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه یک فرصت استثنایی برای ایران اسلامی است تا با زبان غیر مستقیم، فرهنگ غنی دینی و ملی خود را ارایه و تبلیغ کند.
      وی افزود: باید همه مسوولان و ارگان‌ها از فرصت پیش‌آمده در همین جشنواره به بهترین شکل استفاده کنند تا هم شهر ارومیه به عنوان یک شهر فرهنگی و ورزشی به میهمانان معرفی و هم فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای استان فراهم شود.
      این مقام مسوول در ادامه با تاکید بر ایجاد فضای هم‌دلی، همکاری و همراهی مسوولان بخش‌های مختلف برای برگزاری هر چه بهتر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار داشت: قرار است ارومیه به مدت یک هفته میزبان این جشنواره بین‌المللی  شود و همه باید از این فرصت بهترین استفاده را کنند و آموزش و پرورش باید در این جشنواره حضور پررنگی داشته باشد.
      فتح‌الهی در عین حال از مسوولان خواست حال و هوای شهر ارومیه را برای برگزاری جشنواره بین‌المللی  قصه‌گویی آماده کنند.
      معاون سیاسی اجتماعی استاندار تاکید کرد: تاثیرات اجتماعی برنامه‌های فرهنگی برای مسوولان از اولویت بالایی برخوردار است و میزان بازدید کننده و استقبال و همچنین تاثیرگذاری اجتماعی آن اهمیت فوق العاده‌ای دارد.
      وی ضمن قدردانی از مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جهت برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه عنوان کرد: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های فرهنگی در جامعه کاهش یابد باید از سن کودکی با برنامه‌های فرهنگی و دینی دقیق و هنرمندانه وارد عرصه‌ی کار فرهنگی شویم و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از همین نوع فعالیت‌های فرهنگی است و کانون به عنوان یک نهاد فرهنگی در دنیا یک موقعیت بین‌المللی دارد و کانون استان هم با تمام همت، خود را آماده برگزاری این جشنواره کرده است.
      فتح‌الهی با تاکید بر اهمیت و تاثیرات تربیتی قصه‌گویی و لزوم توجه به بازگویی قصه‌های دینی و دفاع مقدس برای میهمانان در عین حال یادآور شد که هر حضور بین‌المللی در ایران یک فرصت است تا فرهنگ ایرانی و اسلامی در قالبی معرفی ‌شود که وجه اتصال همه تمدن‌ها به یکدیگر در طول تاریخ بوده و همه تمدن‌ها در انتقال و نقل سینه به سینه آن نقش داشته‌اند.
      وی در پایان گفت که بیان حقیقت‌ها در قالب قصه به صورتی زیبا و هنرمندانه در این جشنواره می تواند به حرکتی ماندگار تبدیل و ادامه‌ی این حرکت باعث شود تا قصه‌گویی با نام ایران در تمام دنیا معرفی شود.
      در این نشست که علاوه بر معاون استاندار، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی قصه گویی، مدیر کل ورزش و جوانان، مدیر کل میراث فرهنگی، مدیر کل و معاون پرورشی آموزش و پرورش، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل پست، و نمایندگان سایر ارگان‌ها و ادارات دعوت شده در آن حضور داشتند فریدون سیدمصطفوی مدیر کانون استان آذربایجان غربی گزارشی از روند برگزاری و تدارکات جشنواره قصه‌گویی و مسابقه‌ی مقاله‌نویسی با موضوع قصه‌گویی ارایه کرد.
      به گفته‌ی وی در این جشنواره، قصه‌ها بصورت آزاد و متناسب با اهداف جشنواره و حوادث، وقایع و شخصیت چهار بانوی ادیان حضرت خدیجه سلام الله علیه، حضرت فاطمه (س)، حضرت هاجر(س) و حضرت مریم(س) و در بخشی با موضوع و محور دفاع مقدس قصه‌گویی برگزارخواهد شد. همچنین در کنار قصه‌ها بخشی برای ارایه مقالات قصه‌گویی در نظر گرفته شده که در سالن‌های جنبی جشنواره ارایه می‌شود.
      مصطفوی افزود: دراین جشنواره 55 قصه گوی منتخب مناطق پنجگانه کشور و قصه‌گویان پانزده کشور جهان حضور دارند و جشنواره از پنجم بهمن الی دهم در ارومیه و به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی برگزار می شود
      در همین جلسه مسوولان سازمان‌ها و مدیران ارشد استانی آمادگی خود را برای برگزاری هر چه بهتر این رخداد بین‌المللی در شهر ارومیه اعلام کردند.
 
بازدید استاندار آذربایجان غربی از مراحل ساخت مجتمع بزرگ کانون
      در همین حال از ارومیه خبر رسید که کار ساخت مجتمع بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.
      در این میان وحید جلال‌زاده استاندار آذربایجان‌غربی در بازدید از این پروژه بر لزوم حفظ کیفیت در ساخت و تسریع در اتمام این طرح تاکید کرد و گفت: نباید در اتمام طرح‌هایی که تنها به مبالغ ناچیز برای اتمام نیاز دارند با تاخیر مواجه شویم.
      وی که در آستانه‌ی برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با هیات همراه از روند احداث پروژه مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه دیدن می‌کرد افزود: طرح ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله طرح‌هایی هستند که محور فرهنگی جامعه را مد نظر دارند و هر تلاشی در جهت اتمام سریع این طرح‌ها برای فضای فرهنگی جامعه و رشد و تعالی نسل‌های آینده مفید است.
      بر اساس این گزارش این بازدید در حالی صورت گرفت که پروژه با 97 درصد پیشرفت فیزیکی روبروست.
      استاندار آذربایجان غربی در این بازدید که جمعی از مدیران فنی استانداری، راه و شهر سازی، شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان وی را همراهی می‌کردند از طرح ساختمان کانون از نزدیک دیدن کرد؛ روند اتمام این طرح را مورد بررسی قرار داد و طی دستوری بر تخصیص اعتبار لازم جهت تسریع در اتمام پروژه برای افتتاح و بهره برداری در دهه فجر سال90 تاکید کرد.
      این پروژه با مساحت 2997 متر مربع با بخش‌های آمفی تئاتر، سالن چند منظوره، قرائت خانه کودک و نوجوان، کارگاه‌های هنری و بخش اداری در پارک ملت (شهرچایی) ارومیه در حال اجراست.