همکاری سازمان‌های دولتی با کانون در برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه

سازمان‌های صدا و سیما، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هلال‌احمر و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی در برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه با کانون همکاری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فریدون سیدمصطفوی مدیر کانون استان آذربایجان غربی و مدیر اجرایی جشنواره در نشستی مشترک با علی فیروزی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به بیان اهداف و برنامه‌های اجرایی جشنواره پرداخت و از همراهی و مساعدت این نهاد برای واگذاری محل کتابخانه مرکزی ارومیه برای برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.
      مدیر کانون استان آذربایجان غربی در جلسه‌ای دیگر با محسن شکرنیا مدیرکل صدا و سیمای استان نیز به گفت‌وگو نشست و انتظارهای خود را از این سازمان در طول برگزاری جشنواره بازگو کرد.
      در این جلسه مقرر شد صدا و سیما در زمینه استفاده از ظرفیت‌های خبری، زیرنویس و پخش تیزر و فیلم‌برداری از قصه‌ها با جشنواره همکاری کند.
      مدیر اجرایی جشنواره در نشستی دیگر با میرقاسم سیدتاجی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راجع به همکاری‌های مشترک مذاکره کرد.
      سید مصطفوی با اشاره بر محوریت قصه‌های جشنواره با موضوع‌های "چهار بانوی ادیان" و "دفاع مقدس" همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را همسو با اهداف جشنواره دانست و مشارکت این اداره را با کانون خواستار شد. وی خاطرنشان کرد: بنیاد همیشه همکاری‌های خوبی در زمینه‌های فرهنگی با کانون داشته است.
      سیدتاجی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه همکاری بنیاد حفظ آثار را در تمام ابعاد فرهنگی و هنری اعلام کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هدایت و حمایت از فعالیت‌های مرتبط با دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی کودکان و نوجوانان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است.
      در این جلسه مقرر شد بنیاد حفظ آثار با برپایی غرفه‌های مربوط به یادمان شهدای استان خصوصا شهیدان مهدی و حمید باکری و امینی در محل جشنواره با کانون همکاری کند.
      سیدمصطفوی در نشستی دیگر با یحیی زینال‌پور مدیرکل هلال‌احمر استان آذربایجان غربی به گفتگو نشست و گفت: هلال‌احمر به عنوان یک سازمان امدادگر در سطح کشور وظیفه خطیری بر عهده دارد و از اینرو نهادهایی همچون هلال‌احمر، امر داوطلبی و مشارکتی در امور جامعه و نهادینه کردن فعالیت‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه، به عنوان یکی از بنیادی‌ترین اصول تشکیلاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  به شمار می‌رود.
      مدیرکل هلال‌احمر در تایید سخنان سیدمصطفوی گفت: یکی از شاخص‌ترین خدمات جمعیت هلال‌احمر کمک به هم‌نوعان و ارایه خدمات داوطلبانه است.
      زینال‌پور حضور هلال‌احمر را در برگزاری این رخداد بین‌المللی امری ضروری دانست و مقرر شد چند خودروی آمبولانس در محل هتل و محل برگزاری جشنواره در روزهای برپایی جشنواره مستقر کند.
      پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 6 تا 9 بهمن در ارومیه برگزار می‌شود.