کد خبر: 205330
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
فیلم‌های کانون در بازار "کلرمونت فراند" فرانسه عرضه شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۶ فیلم انیمیشن کوتاه از تولیدات جدید امور سینمایی خود، در بیست و هفتمین بازار بین‌المللی فیلم کوتاه "کلرمونت فراند" کشور فرانسه شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، فیلم‌های "روباهی که به‌دنبال صدا رفت" به کارگردانی فاطمه گودرزی، "ننه کلاغه و روباهه" به کارگردانی محمدعلی سلیمانزاده، "بارون میاد جرجر" به کارگردانی مهین جواهریان، "داستان زندگی مداد قرمز" به کارگردانی علیرضا چیتایی، "کچل کفتر باز"به کارگردانی صادق جوادی و "ماه مهربان" به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی در بازار بین‌المللی فیلم کلرمونت فراندمعرفی شد.
       در بازار بین‌المللی کلرمونت فراند فرانسه، 119 غرفه از کشورهایی همچون فرانسه، رومانی، انگلستان، پرتغال، اسپانیا، یونان، برزیل، شیلی، ایتالیا، ایرلند، کرواسی، تونس، جمهوری چک، دانمارک، ایران، هلند، کانادا، فنلاند، آلمان، کره جنوبی، لهستان، کلمبیا، مکزیک، نیوزلند، نروژ، ژاپن، سوئد، سوئیس، ایسلند، تایلند و بلژیک دایر شده بود.
       بر اساس این گزارش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز فیلم‌های مستند و تجربی از ایران در این بازار بین‌المللی فیلم شرکت کردند.
       بازار بین‌المللی کلرمونت فراند، مکانی برای آشنایی شرکت‌های تولید کننده فیلم، برگزار کنندگان جشنواره‌ها و سینماداران سراسر دنیا با یکدیگر است و از این راه توافق‌هایی کلی برای همکاری‌های بعدی هم صورت می‌گیرد.
       این بازار بهمن ماه امسال در حاشیه سی و چهارمین دوره این جشنواره در شهر کلرمونت فراند کشور فرانسه برگزار شد.