بولونیا، ابوظبی و تونس فروردین امسال میزبان کتاب‌های کانون بودند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فروردین امسال در سه نمایشگاه بزرگ و معتبر بین‌المللی در عرصه کتاب کودک و نوجوان حضوری فعال را به نمایش گذاشت.

به گزارش روابط عمومی کانون، نخستین حضور کانون با کتاب‌هایش در سال جدید هجری شمسی در چهل و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک ونوجوان بولونیا در ایتالیا رقم خورد و در آن یک‌صد عنوان کتاب کانون به نمایش گذاشته شد.
علی گنج کریمی معاون تولید کانون که در این معتبرترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک در سطح جهان به عنوان نماینده کانون حضور داشت در این باره گفت که با ناشران و کتاب‌فروشی‌های معتبری از کشورهای ژاپن، فرانسه، انگلیس، بلژیک، سوییس، قطر، کره جنوبی و تایلند مذاکرات خوبی برای خرید و فروش کپی رایت کتاب‌های کانون انجام شد.
به گفته‌ی وی تعدادی از بازدیدکنندگان به ویژه دانشجویان ایرانی و خارجی با مراجعه به غرفه کانون درخواست همکاری در زمینه‌ی بازاریابی یا ترجمه کتاب‌های کانون به زبان های دیگر یا ترجمه کتاب به زبان فارسی را داشتند که هماهنگی‌های لازم برای دریافت نمونه کار از برخی از این افراد انجام شد.
گنج کریمی همچنین گفت که کتاب «دس و دس و دس، نخود و عدس» نمایشنامه نوشته‌شده توسط افسانه شعبان نژاد با تصویرگری علیرضا گلدوزیان از جمله کتاب‌هایی بود که مورد توجه مذاکره کنندگان قرار می‌گرفت در عین حال کتاب‌هایی که راشین خیریه کار تصویرگری آن را برعهده داشته با توجه به موفقیت‌ها او در دوره‌های پیشین بولونیا بینندگان زیادی داشت.
معاون تولید کانون در عین حال خاطر نشان کرد که در بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه، گفت و گوهایی با نمایندگان کشورهایی که در کتاب‌های آنان نوآوری‌هایی به چشم می‌خورد صورت گرفت.
بر اساس این گزارش کانون طی روزهای 8 تا 15 فروردین نیز یک‌صد عنوان کتاب خود را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی در کشور امارات متحده عربی عرضه کرد.
 مهدی حشمتیان نماینده کانون در این نمایشگاه نیز مذاکراتی با ناشران کشورهای لبنان، فنلاند، مصر، فرانسه، عراق، هند و ... انجام داد.
آثار ارایه شده توسط کانون در این نمایشگاه نیز با استقبال گسترده ناشران کشورهای اسلامی روبرو شد.
در همین حال نمایشگاه کتاب تونس نیز دیگر رویداد فرهنگی بین المللی بود که کانون کتاب‌ها و سرگرمی‌های خود را در آن عرضه کرد.
این اولین حضور کانون در نمایشگاه کتاب تونس بود که با همکاری رایزن فرهنگی ایران در آن کشور تحقق یافت.
این نمایشگاه طی روزهای اول تا دهم فروردین 91 در شهر سفاقس دومین شهر بزرگ تونس برگزار شد.

برچسب‌ها