نمایش دو فیلم پویانمایی ایرانی در جشنواره "ساردینیا" ایتالیا

دو فیلم پویانمایی "گرگ و میش" ساخته "محمدعلی سلیمانزاده" و "داستان زندگی پرثمر و افتخارآمیز مداد قرمز" ساخته "علیرضا چیتایی" در بخش انیمیشن هفتمین جشنواره فیلم "ساردینیا" در ایتالیا به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این دو اثر در بخش رقابتی انیمیشن بین‌الملل این جشنواره با بیست و پنج فیلم دیگر از کشورهای مختلف جهان به رقابت پرداختند.
          جشنواره ساردینیا روز 10 تیر پس از اکران چند فیلم کوتاه و معرفی برندگان هر بخش به کار خود پایان داد اما دو فیلم ایرانی روزهای 8 و 9 تیر در سالن سبز، محل دایمی این جشنواره به اکران عمومی درآمد.
          به همین منظور در مراسم پایانی جوایزی به برندگان هر دو بخش به بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم انیمیشن، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم ویدئویی و نیز گواهی شرکت به تمامی آثار ارسال شده اعطا شد.
          بر همین اساس این جشنواره در هریک از بخش‌های خود شامل"زنده"، "مستند" ، "انیمیشن" و "آثار ویدئویی" در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار شد.
           برگزارکنندگان جشنواره "ساردینیا" با هدف بهره‌جستن از صنعت سینما در تولید فیلم‌های مستقل و خاص، به تشویق فیلم‌سازان جوان برای تولید فیلم‌های جدید می‌پردازند.
          کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با 9 اثر کوتاه انیمیشن خود به نام‌های "کیمیاگر"، "ماهوری"، "گرگ و میش"، "مجموعه قصه‌های یک خطی"، "کشاورز و روبات"، "کدو قلقله زن"، "صفر"، "تن پیچ" و "داستان زندگی پرثمر و افتخارآمیز مداد قرمز" در این جشنواره شرکت کرد.
        گفتنی است امسال 749 اثر سینمایی از سراسر جهان به این جشنواره ارسال شده است.