کد خبر: 208939
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۸
هشتمین حضور پی در پی کانون در نمایشگاه کتاب توکیو

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای هشتمین سال پیاپی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو در ژاپن شرکت کرد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نمایشگاه امسال طی مدت چهار روز  و  از تاریخ 15 تا 18 تیر برگزار شد و دو روز اول آن به صورت تخصصی به مذاکرات مربوط به خرید و فروش کپی رایت اختصاص یافته بود.
در این دو روز تنها دست اندرکاران صنعت نشر مجاز به بازدید از نمایشگاه بودند.
در این میان کانون - که بیش از 120 عنوان از کتاب‌های منتخب و برگزیده خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده بود - مذاکرات مفیدی را با نزدیک به 20 ناشر خارجی به ویژه ناشران ژاپنی به منظور معرفی  و فروش حق تالیف کتاب‌های خود انجام داد.
کتاب‌های عرضه شده کانون در نهمین نمایشگاه کتاب توکیو شامل کتاب‌های تصویری، مجموعه رمان نوجوان، کتاب‌های الکترونیک، کتاب‌های صوتی و کتاب فیلم‌ بود.
در همین حال امسال در بخش کودک این نمایشگاه، ناشرانی از کشورهای ایتالیا، ژاپن، برزیل، بلژیک، ایران، مالزی و کره حضور داشتند.
روزهای سوم و چهارم نمایشگاه کتاب توکیو نیز به بازدید عموم و افراد علاقه‌مند اختصاص یافته بود.
بر همین اساس علاوه بر کانون از ایران انتشارات قدیانی با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و مجمع جهانی اهل بیت نیز در این نمایشگاه حاضر شده بودند
نمایشگاه بین المللی کتاب توکیو یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های بین المللی کتاب در سطح جهان و بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در سطح آسیاست.
در این نمایشگاه بیش از 800 ناشر از سراسر دنیا گرد هم جمع شدند تا به تبادل حق مولف و مذاکره جهت انجام همکاری‌های مشترک بپردازند.
 هم زمان با برپایی نمایشگاه کتاب ژاپن، در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی توکیو دو  نمایشگاه دیگر با عناوین نمایشگاه بین المللی کتاب‌های الکترونیک و نمایشگاه موقعیت‌های شغلی و سرمایه گذاری در ژاپن نیز در این مکان برگزار شد.