یک نشان و 10 دیپلم افتخار مسابقه‌ی هنری چک در دستان کودکان و نوجوانان ایرانی

چهلمین نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبای لیدیسه در کشور چک یک نشان افتخار و 10 دیپلم افتخار خود را در دو رشته نقاشی و عکاسی به کودکان و نوجوانان ایرانی اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، نتایج این مسابقه در حالی اعلام شده است که هم‌زمان از روز 10 مرداد نمایشگاهی از آثار برگزیده نیز با حضور سفرا و مقام های فرهنگی و سیاسی جمهوری چک در نگارخانه‌ی لیدیسه در این کشور آغاز به کار کرد.
در این میان مهمترین جایزه ای که کودکان ایرانی از این رقابت معتبر هنری دریافت کرده اند به کسب نشان افتخار رشته‌ی نقاشی توسط غزل جلویانی دختر 7 ساله از استان خوزستان باز می‌گردد.
9 کودک و نوجوان دیگر نیز در رشته نقاشی به نام‌های آنیتا سروری 4 ساله و مهسا محمد حسینی 6 ساله از خوزستان، مانیا صالح‌فرد 7 ساله از استان مرکزی، اسرا مکاری 8 ساله از آذربایجان غربی، فردین رشیدی، نرگس جمشیدیان و کوثر کرمی هرسه 9 ساله از خوزستان، اصفهان و کرمانشاه، محمد شهاب زارع 10 ساله از از یزد و شبنم برقی 15 ساله از اردبیل موفق به دریافت دیپلم افتخار مسابقه‌ی لیدیسه در سال 2012 میلادی شدند.
هم‌چنین مرضیه غفاری دختر 13 ساله از چهار محال بختیاری تنها شرکت کننده‌ی این مسابقه بود که دیپلم افتخار بخش عکاسی این رقابت را از آن خود ساخت.
چهلمین نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبای لیدیسه در کشور چک امسال با موضوع‌های تئاتر، نمایش عروسکی و داستان جن و پری برگزار شد و در آن 26064 اثر نقاشی از 67 کشور جهان شرکت داده شده بود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز آثار 507 کودک و نوجوان ایرانی را به این رقابت ارسال کرده بود.