با  مرکز تازه تاسیس پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی همکاری کنید

هم‌زمان با رونمایی از لوح و تندیس مرکز تحقیق، پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، مدیر عامل کانون به تمامی مدیران ستادی و استان‌ها با یک ابلاغ اداری دستور همکاری و تعامل با این مرکز را داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، طی آیینی در سالن 29 بهمن تبریز که شامگاه یکم اسفند 1391برگزار شد از لوح و تندیس مرکز تحقیق، پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی رونمایی شد.
مرکز تحقیق پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی در حالی شروع به کار کرد که شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی برگزیده‌های خود را نیز معرفی کرد.
 سید صادق رضایی در این مراسم ضمن تقدیر از علی خانجانی که مسوولیت این مرکز را قبول کرده است گفت: به برکت برگزاری این جشنواره خداوند بر ما منت نهاد تا مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی را معرفی کنیم و کار این مرکز از ثبت قصه‌های همین جشنواره آغاز می‌شود.
در همین حال مدیرعامل کانون به تمامی مدیران ستادی و استانی با یک ابلاغ اداری دستور داد، با تعامل و همکاری ویژه با مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی به ثبت هزاران قصه‌ که در روستا‌ها، مناطق عشایری، کتاب‌خانه‌ها، مدارس و حتی بین خانواده‌ها وجود دارد، کمک کنند.
رضایی تأکید کرد: مجموعه کسانی که همکاری مستمری در جهت ارتقاء و گسترش این مرکز داشته باشند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
علی خانجانی که خود یکی از بنیان‌گذاران جشنواره‌های قصه‌گویی و از دست‌اندرکاران اصلی برگزاری 15 جشنواره گذشته بوده است، به عنوان رییس مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی در این مراسم گفت: تاسیس مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی از جمله فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که برای تکریم و نکوداشت هنر ارزنده قصه‌گویی انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: این مرکز می‌کوشد که ضمن تهیه بانک اطلاعاتی جامع از قصه‌ها، افسانه‌‌های ایرانیان، راویان و پژوهش‌گران، زمینه لازم را برای تدوین اولین دایره‌المعارف قصه‌های ایرانیان فراهم کرده و با طبقه‌بندی و کد بندی قصه‌ها، بستر لازم را برای شناساندن آن‌ها در عرصه بین‌المللی تدارک ببیند.
 در ادامه خانجانی تصریح کرد: ماده‌ی اولیه قصه‌گویی یعنی قصه و قصه‌گو دارای ارزش‌هایی است که فرهنگ ما را به جهانیان منتقل می‌کند و این امر با کدگذاری و طبقه‌بندی صحیح قصه‌ها محقق می‌شود.
رییس مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی با بیان این‌که امسال 8 هزار روایت شفاهی و سال آینده 8 هزار روایت کتبی خواهیم داشت، افزود: ما برای شناساندن رشادت‌های مردم ایران زمین، حماسه‌های دفاع مقدس و ارزش‌های نهفته در فرهنگ ایرانی تلاش خواهیم کرد و این پلی برای ارتباط بین فرهنگ ملت‌ها خواهد بود.