طنز؛ محور هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تعیین شد

با پایان یافتن شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتخاب موضوع طنز به عنوان محور اصلی جشنواره هفدهم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در مراسم پایانی این رویداد فرهنگی که شامگاه روز 1 اسفند در مجتمع فرهنگی‌هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد، سید صادق رضایی با تعیین محور اصلی جشنواره آینده یادآور شد که قصه‌های طنز می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات پیچیده‌ی فرهنگی و تربیتی در کودکان و نوجوانان کمک کند و ادبیات غنی ایران سرشار از حکایت‌ها و روایت‌های طنز‌آمیز است.
وی اضافه کرد شناسایی و انتخاب قصه‌های مناسب طنز و بازگو کردن آن در جشنواره می‌تواند دوره‌‌ی بعد این رویداد فرهنگی را به جشنواره‌ای متفاوت برای مربیان قصه‌گو و حتی میهمانان خارجی تبدیل کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین الیاس ابراهیمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی و مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز در سخنانی کوتاه این جشنواره را یک رویداد بزرگ فرهنگی عنوان کرد و افزود: جشنواره قصه‌گویی فرصتی را برای بهره‌مندی از تجربه‌های پیشین و کسب تجربه‌های تازه فراهم می‌آورد.
ابراهیمی تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در ابعاد بین‌المللی به میزبانی استان‌ها، به توسعه‌ی کمی و کیفی فعالیت‌ها و خدمت مخلصانه به کودکان و نوجوانان کمک شایانی می‌کند.
وی قصه‌گویی را هنری ارزشمند و قصه‌گویان را انسان‌هایی والامرتبه عنوان کرد و گفت: حضور پرشور و همراه با هیجان کودکان و نوجوانان تبریزی در این جشنواره از جمله برکات فرهنگی این رخداد در استان آذربایجان شرقی بود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی برگزاری مطلوب این جشنواره را حاصل برگزاری 31 جشنواره استانی و 4 جشنواره منطقه‌ای در استان‌ها دانست و تصریح کرد: تلاش مربیان که برگزار کننده اصلی جشنواره‌های قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون هستند قابل تقدیر است.
در این مراسم که حجت‌الاسلام محمد رضا میرتاج‌الدینی معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی نیز حضور داشت جوایز 22 برگزیده ایرانی و خارجی جشنواره به آنان اهدا شد.
 
رونمایی از تمبر جشنواره
در بخش جنبی برنامه‌ی اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، نیز طی آیینی با حضور سید صادق رضایی مدیر عامل کانون، حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی معاون رییس جمهوری، سردار محمد علی نصرتی معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی و مهمانان داخلی و خارجی برنامه، تمبر ویژه جشنواره به صورت رسمی رونمایی شد.
 
تجلیل از شهید مطهری به عنوان مروج قصه‌گویی
بخشی دیگری از مراسم پایانی این جشنواره به تجلیل از استاد شهید سید مرتضی مطهری به عنوان مروج قصه‌گویی و معرفی دو مدیر شهید کانون استان آذربایجان شرقی اختصاص داشت و از خانواده‌های شهیدان محمد باقر پشمینه آذر و علی اسکندری پاینده با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.
همچنین به دلیل همکاری شایسته در برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز، نشان افتخار کانون از سوی سید صادق رضایی به عادل نجف‌زاده مدیرعامل منطقه آزاد ارس اعطا شد.
در پایان این مراسم فعالیت دبیرخانه هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بریدن کیک تولد دوره هفدهم این جشنواره به صورت رسمی آغاز شد.