کد خبر: 216485
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
برلین و پاریس، میزبان روباهی که به دنبال صدا رفت

فیلم پویانمایی "روباهی که به‌دنبال صدا رفت" به کارگردانی خانم "فاطمه گودرزی" پس از نمایش در برلین اکنون حضور دیگری را در بخش مسابقه‌ی فیلم‌های کوتاه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم "محیط زیست" پاریس تجربه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره با هدف آگاهی و آموزش عموم مردم پیرامون مسایل کره زمین در شهر "پاریس" فرانسه از تاریخ 1 تا 8 اسفند و به مدت 8 روز  در حال برگزاری است.
این جشنواره امسال با جذب 145 فیلم با موضوع محیط زیست و طبیعت از سراسر دنیا در بیان اهداف خود آورده است که: برای کسانی که نگران آینده کره زمین هستند گاهی اوقات سینما راهی برای کسب آگاهی از مسایل اکولوژیکی است. این نقش هدایت کنندگی بر دوش جشنواره بین‌المللی محیط زیست نهاده شده است.
بر همین اساس در جشنواره بین المللی محیط زیست 3 جایزه نقدی به فیلم‌های مستند بلند به ترتیب به فیلم برتر (10 هزار یورو)، بهترین فیلم مستند (5 هزار یورو) و جایزه ویژه (5 هزار یورو) به بهترین فیلم اعطا خواهد شد.
هیات داوران فیلم‌های دبیرستانی نیز به بهترین فیلم کوتاه جایزه 4 هزار یورویی و نیز هیات داوران فیلم‌های دانشجویی به بهترین فیلم مستند کوتاه جایزه 3 هزار یورویی و نیز به بهترین فیلم بلند منتخب تماشاچیان، جایزه نقدی 5 هزار یورویی اعطا خواهد کرد.
این شانزدهمین حضور بین‌المللی این فیلم به شمار می‌رود.
پیش از این نیز فیلم "روباهی که به‌دنبال صدا رفت"  در شصت و سومین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در بخش مسابقه نسل‌ها به نمایش گذاشته شد.
جوایز این بخش شامل "خرس طلایی" به بهترین فیلم، خرس کریستالی به بهترین فیلم کوتاه، بهترین جایزه به فیلم منتخب داوران بین الملل به بهترین فیلم بلند (جایزه نقدی 7500 یورویی) و جایزه ویژه بخش نسل‌ها به فیلم منتخب داوران بین‌الملل به بهترین فیلم کوتاه (جایزه نقدی 2500 یورویی) بود.
فیلم ایرانی چهار بار در روزهای 24و 25و 26و28 بهمن برای مخاطبان این بخش به نمایش گذاشته شد.
بخش نمایش نسل‌ها بیشتر به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد اما مخاطبان بزرگ‌سال نیز به هنگام اکران حضور داشتند در این بخش فیلم‌های تولید شده مخصوص کودکان و نوجوانان به رقابت پرداختند.
همه ساله حدود 60 هزار نفر از فیلم‌های بخش های مختلف این جشنواره دیدن می‌کنند.