جشنواره پویانمایی تهران در سطح بالایی قرار دارد

پریت پارن برنده 4 جایزه جهانی انیمیشن گفت جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در سطح کیفی بسیار بالایی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کارگردان مطرح متولد کشور استونی که داوری بخش بین‌الملل جشنواره تهران را نیز بر عهده دارد علت این ارزیابی خود را نمایش آثاری در جشنواره عنوان کرد که در انیمیشن جهان دارای اهمیت زیادی است.
داور بخش مسابقه بین‌الملل هشتمین جشنواره پویانمایی به تنوع بالای تکنیک در پویانمایی‌های ایران اشاره و تصریح کرد: در گذشته تصور می کردم انیمیشن ایران حرفی برای گفتن ندارد، اما با شرکت دراین جشنواره متوجه شدم که پویانمایی‌های ساخته شده در ایران بسیار بهتر از تصور من است.
چهار جایزه‌ی مهمی که پریت پارن استونیایی در کارنامه‌ی هنری خود ثبت کرده‌است شامل جوایز یک عمر دست‌آورد از آسیفا، فردریک اشتات و جشنواره‌های کراکو و زاگرب می‌شود، در عین حال وی در بیش از 20 جشنواره پویانمایی و فیلم کوتاه بین‌المللی به داوری پرداخته است.
فیلم‌های او نیز جوایز بسیاری از آن خود کرده‌اند از جمله این جایزه‌‌ها باید به جایزه ویژه هیات داوران جشنواره جهانی پویانمایی زاگرب(2004) و جایزه بزرگ جشنواره بین المللی اتاوا(1998) اشاره کرد. پارن از سال 2008 عضو آکادمی فیلم اروپاست. 
بر اساس این گزارش پریت پارن در این گفت‌و‌گو باردیگر به جایگاه دوسالانه پویانمایی تهران اشاره کرد و گفت: در گذشته هم این فستیوال را می‌شناختم، اما وقتی از نزدیک آمدم متوجه شدم  این رویداد در جهان نیز از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است.
وی انیمیشن ایران را بخشی از انیمیشن جهان دانست و افزود: پویانمایی ایران قابلیت جهانی شدن را دارد و قسمت مهمی از انیمیشن جهان است و امروزه با توجه به وجود اینترنت و جهانی شدن ارتباطات، ایرانی‌ها می‌توانند کارهای‌شان را بیشتر به دنیا نشان بدهند.
وی در باره داوری آثار گفت: هنوز کار داوری تمام نشده و ما در حال تماشای فیلم‌ها هستیم.
وی ادامه داد: من تجربیات داوری بسیاری داشته‌ام و می‌دانم کار آسانی نیست و حتی گاهی بین داوران اختلاف نظرهای گسترده به وجود می‌آید، اما امیدوارم درهیات داوران امسال، همه چیز با آرامش و به بهترین شکل انجام شود.