عدم انسجام، ضعف کارهای دانشجویی است

ابوالفضل رازانی، عضو هیأت داوران بخش دانشجویی هشتمین جشنواره پویانمایی تهران و از پیشکسوتان هنر انیمیشن، عدم انسجام را ضعف اصلی فیلم‌های بخش دانشجویی دانست و گفت: وقتی عناصر فیلم با هم هم‌خوانی ندارند مثل این است که یک ساز نا‌کوک در ارکستر سمفونی بزنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مدرس دانشگاه درباره نحوه داوری آثار این دوره توضیح داد: خوشبختانه نظر داوران در زمان جمع‌بندی امتیاز‌ها خیلی به هم نزدیک بود، اختلاف خاصی وجود نداشت و برای انتخاب آثار با مشکل خاصی  مواجه نشدیم.
او صدا راعنصری کامل کننده در انیمیشن دانست و افزود: این مشکل عمده‌ در اکثر کارها هست. مثلاً یک فیلمی انیمه خوبی دارد، ولی نحوه کارگردانی‌اش خوب نیست، چراکه در بعضی آثار شاهدیم صدای بدی برای کار انتخاب شده است که این صدای بد خیلی به فیلم لطمه زده است.
کارگردان انیمیشن «کار و اندیشه» آثار دانشجویی را ضعیف توصیف کرد و گفت: مشکل است بگوییم یک فیلمِ منسجم و همه جانبه را دیدیم. متأسفانه کیفیت آثار پایین بود و در مجموع، راضی کننده نبود. توقع من خیلی بیشتر بود.
وی در پایان افزود: من فکر می‌کنم این عدم انسجام در آثار دانشجویی ناشی از این است که این کارها اکثراً تک نفره انجام می‌شود . بدیهی است یک نفر نمی‌تواند به همه عناصر کار سلطه داشته باشد، مگر این‌که فرد تجربیات زیادی در این زمینه داشته باشد و بتواند این سلطه را اعمال کند.
هیأت داوران بخش دانشجویی هشتمین جشنواره پویانمایی تهران متشکل از دکتر علی اکبر صادقی، ابوالفضل رازانی و سعید توکلیان، 18 اثر دانشجویی را داوری کردند.
ابوالفضل رازانی از هنرمندان با سابقه و فعال جامعه هنری و انیمیشن ایران است. وی علاوه بر تدریس، داوری در جشنواره‌های مختلف را نیز در کارنامه خود دارد و عضو آسیفای بین‌الملل است.