کد خبر: 218252
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
عرضه 13 پویانمایی کانون در بازار فیلم کره جنوبی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 13 فیلم پویانمایی در هفتمین بازار بین‌المللی فیلم‌های آسیایی (بوسان) کره‌جنوبی سال 2013 شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بازار بین‌المللی فیلم از روز 19 تا 21 اردیبهشت در شهر بوسان به مدت 3 روز برگزار شد و کانون به عنوان تنها شرکت کننده ایرانی در این بازار حضور داشت.
بر همین اساس، فیلم‌های "کبوتر سفید کنار آینه" به کارگردانی مریم خلیل‌زاده، "این هم پول ماهی" به کارگردانی علی حسینخان، "بچه گربه" به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی، "چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟" به کارگردانی هادی یقین‌لو، "راز آن درخت" و "آواز شب" معین صمدی، "کشاورز و روبات" عبدالله علمیراد، "داستان زندگی پرثمر و افتخارآمیز مداد قرمز" علیرضا چیتایی، "کچل کفترباز" کار صادق جوادی، "ننه کلاغه و روباهه" کار محمدعلی سلیمانزاده، "روباهی که بدنبال صدا رفت" فاطمه گودرزی، "ماه مهربان" کار نازنین سبحان‌سربندی و "عروسیه عروسیه" به کارگردانی مهین جواهریان در این بازار فیلم معرفی شدند.
امسال در این بازار کشورهای ایران، کره جنوبی، آمریکا، چین، ژاپن، ویتنام، فرانسه، اسپانیا، سنگاپور، اندونزی، هنگ‌کنگ، تایوان، هند، ازبکستان، تایلند، سوئد، مالزی، ایتالیا، مغولستان، میانمار، فیلیپین، پاکستان، کامبوج، امارات متحده عربی، ترکیه، کانادا، انگلستان، مجارستان، پاناما، کنیا، قرقیزستان، اکوادور، الجزایر، قزاقستان، اردن، قطر، استرالیا، نیوزلند، تونس، عمان، بحرین، پرتوریکو، مراکش، کویت، جمهوری چک، عربستان سعودی، مکزیک، تانزانیا، بلژیک و آلمان شرکت کردند.
بازار فیلم‌های آسیایی کره‌جنوبی که از سال 2007 میلادی تاسیس شده است با نام اختصاری BCM مکانی را برای خریداران، تهیه کنندگان فیلم‌ها و اصحاب رسانه فراهم کرده است تا آنان بتوانند ارتباطات گسترده‌ای را در این حوزه داشته باشند.
این رویداد هنری و فرهنگی امسال با برنامه‌هایی همچون بازار فیلم، جلسه‌های بحث و گفت‌وگو، تالار مذاکره، رویدادهای گوناگون و هفته بازار فیلم آسیایی در مرکز نمایشگاه‌های بوسان (Bexco) همراه بود.
گفتنی است این بازار توسط وزارت فرهنگ، ورزش و توریست و نیز شهرداری شهر بوسان برگزار شد.