نشست تخصصی ظرفیت شناسی فعالیت های فرهنگی هنری از منظر پرورش تفکر منطقی برگزار می شود

نشست تخصصی ظرفیت شناسی فعالیت های فرهنگی هنری از منظر پرورش تفکر منطقی با شرکت مربیان فرهنگی کانون استان گیلان به مدت سه روز در مجتمع کانون پرورش فکری رشت در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان، در آغاز این نشست معاون فرهنگی ضمن تبریک حماسه بزرگ مردم ایران اسلامی، از شرکت همه ی همکاران در خلق این حماسه سیاسی قدردانی کرد. ضیائی با اشاره به وجه تمایز انسان با سایر موجودات آفرینش یعنی تفکر و تعقل، پرورش تفکر را پایه و اساس تمام فعالیت های کانون پرورش فکری دانست.
در سال گذشته مربیان کانون استان گیلان نشست تخصصی بازخوانی فعالیت کتابخوانی از منظر پرورش تفکر را تجربه و امسال در نشست تخصصی ظرفیت شناسی فعالیت های فرهنگی هنری از منظر پرورش تفکر منطقی شرکت می کنند.
در این نشست تخصصی مباحث تعریف و مولفه های تفکر منطقی، مراحل شکل گیری استدلال در ساختار ذهن، انواع استدلال و مغالطه، کارگاه شناخت استدلال های درست و غلط، بررسی مولفه های فعالیت های مناسب و ظرفیت انواع بحث ها جهت پرورش تفکر منطقی و روش یادگیری و یاددهی در پرورش خردورزی و تعقل مورد بحث قرار می گیرد.
محبوبه اسپیدکار کارشناس طرح گام به گام تا اندیشه درکانون، عضو شورای تالیف کتاب های درسی تفکر و پژوهش و مولف کتاب های تفکر و خلاقیت از تاریخ 26 تا 28 خرداد در مجتمع کانون پرورش فکری رشت متخصص میهمان این نشست می باشد.
همچنین کتاب آموزش اندیشه ورزی در کودکان نوشته ی جان لانگرر با معرفی روش های عملی در شکوفایی خلاقیت و آموزش تفکر و تحلیل در کودکان بر مبنای تمرین های بنیادی به عنوان کتاب کار این نشست معرفی شده است.
برگزاری کارگاه عملی با حضور نوجوانان عضو کانون از برنامه های جانبی این نشست در تاریخ 27 خرداد می باشد.