«مواد در ساخت عروسک نمایشی» بررسی شد

هما جدیکار، استاد دانشگاه و پژوهش‌گر، در آخرین روز برپایی بازار «تئاتر کودک و نوجوان»، در نشست تخصصی «مواد در نمایش عروسکی» حاضران را با فن‌های عروسک‌سازی آشنا کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جدیکار در این نشست به صورت عملی و با استفاده از مواد و ابزار مختلف، فنون ساخت عروسک را برای فعالان حوزه تئاتر کودک و علاقمندان توضیح داد.
وی با معرفی مواد کاربردی در ساخت عروسک‌های نمایشی مانند چوب، پارچه، کاغذ، چسب و فلز شیوه رنگ‌آمیزی هر یک، چسباندن، ایجاد مفصل، حجم‌سازی را به صورت عملی و با مددجویی از تصویر آموزش داد.
علاوه بر آموزش مواد ساخت عروسک نمایشی، آموزش کاربرد مواد مختلف، در طراحی صحنه و ساخت دکور نمایش نیز از دیگر موضوع‌های مورد بررسی در این نشست تخصصی بود.
مربیان و فعالان حوزه تئاتر عروسکی بسیاری از استان‌های اصفهان، بوشهر، زنجان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی و غیره در این نشست شرکت کردند.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» 9 الی 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.