معاون تولید: رشد انتشار نمایش‌نامه در کانون چشمگیر است

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در آیین پایانی پانزدهمین جشنواره منطقه 4 کشور در شیراز گفت: کانون در تولید نمایش‌نامه‌های ویژه کودک و نوجوان رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون، علی گنج کریمی در این مراسم ضمن قدردانی از همه‌ی دست‌اندرکاران این جشنواره و مسوولان استان فارس، به فرآیند محوربودن نمایش عروسکی اشاره کرد و افزود: اگرچه فرآیند محور بودن نمایش عروسکی از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است، اما خوشبختانه در این دوره به نتایج خوب و حرکت روبه رشدی در زمینه‌ی تولید متن‌های نمایشی نیز دست یافتیم.
وی شناسایی استعدادها، گروه‌های موفق نمایشی و متن‌های مناسب نمایش را یک اتفاق و رویداد مبارک برشمرد و در این زمینه از همکاری و تعامل معاونت فرهنگی و تولید در کانون به نیکی یاد کرد.
معاون تولید کانون به نقل از یک کارشناس مجرب نمایش عروسکی گفت: در دهه 80 در سطح کشور فقط 160 نمایش‌نامه در سطح کشور تولید شده بود که در میان آن‌ها 20 نمایش‌نامه متعلق به کانون بود. این امرنشان دهنده‌ی نیاز ما به تولید متون نمایشی است و بی‌تردید گروه‌های نمایشی شرکت کننده در جشنواره وجود مشکل متن نمایشی را که همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم به درستی تصدیق می کنند. اما در سال 91 رشد قابل ملاحظه‌ای در این ارتباط داشته‌ایم که آثار آن مشهود است. در این مدت 167 نمایش‌نامه به شورا وارد شده و 15 نمایش‌نامه رونمایی شده و 15 نمایش‌نامه نیزدر دست چاپ است.
وی از مربیان و تمامی همکاران شاغل و بازنشسته خواست تا آثار و نوشته‌های خود را جهت تولید و رساندن به جمعیت هدف اصلی کانون (کودکان و نوجوانان) در اختیار واحد تولید قرار دهند تا بخش تولید با اعمال مقررات و قوانین خاص خود به جهت حمایت و صیانت از نشان و اعتبار کانون آثار فاخری را تولید کند.
معاون تولید کانون در حوزه‌ی همکاری مربیان و اهل قلم به مرکز ملی ترویج قصه‌گویی و طنز در ادبیات کودک نیز اشاره کرد.
علی گنج کریمی در ادامه از موفقیت کانون فارس در بحث فرآیند و برآیند محوری فعالیت‌های کانون تشکر کرد و به ارسال 11 کتاب در طرح سیمرغ و رونمایی از 5 کتاب و 3 کتاب در دست چاپ در این استان پرداخت که نشان از تلاش همه‌ی همکاران کانون استان فارس دارد. وی همچنین برگزاری جشنواره پویانمایی رضوی در این استان را گامی برای تولید آثار فاخر این استان برشمرد.

 

مشاور استاندار فارس: فضاهای فرهنگی باید گسترش پیدا کند
ناهید شمس مشاور امور بانوان و خانواده استانداری در مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره منطقه 4 کشور گفت: داشتن جامعه‌ای موفق به گسترش فضاها و امکانات فرهنگی بستگی دارد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان از اهمیت زیادی برخوردار است.      
وی هنر در اسلام را وسیله‌ای برای رشد و تعالی انسان عنوان و استفاده از آن را یک نوع عبادت دانست .
شمس از برگزارکنندگان این جشنواره که  برای پرورش استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان و افزایش شور و نشاط در جامعه تلاش می‌کنند، قدردانی کرد و برای گسترش فضاها و فعالیت‌های فرهنگی اعلام آمادگی کرد.
مشاور امور بانوان و خانواده استانداری فارس همچنین از مدیر کل کانون استان فارس و همکاران وی برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری و اسلامی به ویژه جشنواره خانواده و جشنواره‌های رضوی و سوگواره عاشورا تقدیر و تشکر کرد.
گسترش مراکز خلاقیت و پرورش تفکر خلاق و مراکز فرهنگی هنری از جمله پیشنهادات مشاور امور بانوان این استان بود.
در ادامه نمایندگان هیات داوران بخش‌های اعضا و مربیان به قرائت بیانیه‌های خود پرداختند که پس از آن جوایز، هدایا و لوح تقدیر نفرات برتر و گروه‌های برگزیده منطقه 4 پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی به آنان اهدا شد.
همچنین در این مراسم از پنج همکار کانون استان فارس- فروغ کریمی، لیلا طاهری‌فرد، محبوبه عاشوری، بدرالسادات کیوانی و زهرا دیهیمی که پس از سال‌ها کار و تلاش به افتخار بازنشستگی نائل آمده بودند، قدردانی شد.
در خاتمه نیز از برندگان مسابقه پیامکی انتخاب بهترین نمایش اجرا شده در پانزدهمین جشنواره‌ منطقه 4 کشور تقدیر شد و نمایش قایق‌های کاغذی از استان فارس به عنوان برترین نمایش از نگاه مخاطبان معرفی شد.