شیراز میزبان 18 گروه نمایشی کانون

رقابت‌های پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه 4 کشور از 9 تا 11 تیر به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،  18 گروه نمایشی از 8 استان خراسان رضوی، فارس، البرز، کردستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، گیلان و زنجان این رقابت‌ها را در شیراز برگزار می‌کنند.
 بر این اساس در اولین روز از برگزاری جشنواره 9 گروه نمایشی از استان‌های مختلف به اجرای نمایش خواهند پرداخت.
 در این میان نمایش "قایق‌های کاغذی" کاری از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون خرامه استان فارس به عنوان اولین نمایش اجرا می‌شود و در ادامه نمایش‌های"خانه من کجاست؟" توسط اعضای کانون مرکز درگز استان خراسان‌رضوی،"سر به هوا" از اعضای کانون زهک زابل در استان سیستان و بلوچستان،"تنهایی نه" کاری از اعضای کانون مرکز ابهر در استان زنجان اجرا می‌شود.
هم‌چنین در بخش دوم اولین روز جشنواره، نمایش‌های "نقشه روباه" کار اعضای مرکزشماره 3 مشهد، "پرپروک" نمایشی از اعضای کانون مریوان در استان کردستان، "بزک جنگلی شاه" نمایش اعضای مرکز هیرمند در استان سیستان بلوچستان، "گل و پرنده و خورشید"، کاری از مرکز سیاهکل استان گیلان و"سنگ" نمایشی از اعضای مرکز شماره 2 زاهدان در سالن دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز به روی صحنه می‌رود.
بازدید از آرامگاه سعدی و حافظ شیرازی  و اجرای برنامه شبانه با حضور اعضا و مربیان گروه‌های نمایشی از دیگر برنامه‌های اولین روز جشنواره نمایش‌عروسکی خواهد بود.
این جشنواره یکی از چهار جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی است که برگزیدگان آن به رقابت‌های کشوری معرفی می‌شوند.
بیرجند پیش از این میزبان یکی از رقابت‌ها بود و اردبیل و فارس و کهگیلویه و بویر احمد نیز تقریبا به صورت هم‌زمان، میزبانی سه جشنواره دیگر را بر عهده دارند.