نمایشگاه دست‌آوردهای کودکان لرستان برپا شد

نمایشگاهی از توان‌مندی‌های مراکزفرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان برپا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی  و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه کودکان ونوجوانان از غرفه‌های؛ مذهبی، ادبی، قصه‌گویی، نقاشی، عکاسی، پویانمایی(انیمیشن)، نمایش عروسکی، سفال، آموزش نجوم (آسمان‌نما)، بازی و سرگرمی، فروش محصولات فرهنگی و آموزش‌های اولیه امدادی هلال احمر حضور پیدا کرده و از نزدیک به صورت کارگاهی از این فعالیت‌ها بهره‌مند می‌شوند.
 نمایشگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان از 15 تا 21 مهر هم‌زمان با هفته ملی کودک  پذیرای علاقه‌مندان، کودکان و نوجوانان است.
 
کودکان امروز مدیران آینده این سرزمین هستند
حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در مراسم هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با تبریک به مناسبت هفته ملی کودک گفت: برای داشتن یک نسل سالم و پاک لازم است از دوران کودکی برای آن‌ها سرمایه گذاری شود چرا که هر قدر امروز برای نسل کودک هزینه شود درآینده با آسیب‌های اجتماعی کمتری از نظر اعتیاد، ناهنجاری، بزه‌کاری و آسیب‌های اجتماعی مواجه خواهیم بود.
وی افزود: اگر کودکان ما از همین دوران کودکی با قوانین و مقررات مربوط به رانندگی آشنا شوند این کودکان در آینده افرادی با انضباط و مطیع قانون خواهند بود و در نتیجه با کاهش آمار تصادفات مواجه خواهیم بود.
اسماعیلیان با بیان این‌که روش برخورد و کلاس‌داری در بخش کودک با سایر بخش‌ها و گروه‌های سنی متفاوت است و این نکته باید مورد توجه مربیان قرار گیرد اضافه کرد: با توجه به این‌که آینده جامعه در دست کودکان است وآن‌ها مدیران آینده این سرزمین هستند لازم است در تربیت آن‌ها چه در خانواده و چه مدرسه نهایت دقت صورت پذیرد.
وی ادامه داد: خانواده‌ها باید تلاش کنند رابطه همراه با صمیمیت با کودک خود داشته باشند تا بتوانند به دنیای آن‌ها ورود پیدا کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که کسانی‌که رابطه دوستانه با فرزند برقرار می‌کنند آسیب‌های کمتری خواهند داشت، تصریح کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری مثل تلویزیون بر شخصیت کودک  بسیار تاثیر گذارند به همین دلیل  باید در انتخاب فیلم برای کودکان خود دقت لازم را داشته باشند.
وی گفت: در حال حاضر با توجه به اهمیت ویژه تعلیم و تربیت کودک، بعضی روحانیون ویژه روش‌ کلاس‌داری کودک تربیت می شوند که این اقدام می‌تواند بسیار موثر باشد.
 
در هفته ملی کودک ازاعضا و مربیان کانون لرستان تجلیل شد
هم‌زمان با برگزاری هفته ملی کودک و برپایی نمایشگاه این هفته از اعضا و مربیان نمونه کانون لرستان تجلیل به عمل آمد.
در این آیین از فاطمه عمادی پور مربی مسوول مرکزفرهنگی هنری شماره 2 کانون بروجرد، سیدمحسن حسینی مربی ادبی مرکز دورود، اسماعیل اله‌دادی مربی فرهنگی مرکز2بروجرد  و فاطمه نظری پور مربی هنری مرکز دورود  به عنوان نمونه معرفی شدند.
همچنین از مهسا شرفی عضومرکزشماره 4 خرم آباد، بهاره کرموند عضومرکزشماره 5 خرم آباد، طهورا عبدی عضومرکز شماره3 خرم آباد ومینا نورالهی عضومرکز 3خرم آباد به عنوان برگزیدگان جشنواره‌های بین‌المللی و ملی تجلیل شد.
 
پرواز بادبادک‌ها در خرم‌آباد
درگرامی داشت هفته ملی کودک جشن بادبادک ها توسط کانون لرستان با همکاری اداره کل بهزیستی، صدا و سیما، آموزش و پرورش، هلال احمر، نیروی انتظامی، شهرداری و راهنمایی و رانندگی با حضور بیش از4هزار کودک و نوجوان و خانواده‌ها همرا با اجرای برنامه‌های مختلفی برگزار شد.
جشن بادبادک‌ها درمحل پارک زیبای کیو خرم آباد با اجرای برنامه‌هایی مانند: نمایش عروسکی و گروه نمایش برنامه کودک لرستان برگزار و مورد توجه و استقبال بچه‌ها و خانواده‌ها قرار گرفت.
محمدتقی کاییدی مدیر کارگروه کودک ونوجوان استان لرستان هدف از اجرای این برنامه را ایجاد لحظاتی شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان که آینده سازان مملکت اسلامی هستند عنوان کرد و گفت: کودکان حق دارند که به آن‌ها توجه شود و ما به عنوان متولیان کودکان و نوجوانان در استان به دنبال برآورده شدن خواسته‌های این قشر هستیم.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درهفته ملی کودک از15 تا21 مهرماه برنامه‌های متنوعی را برای استفاده بچه‌ها در مراکز کانون اجرا کرد.