بچه‌ها می‌توانند بازرگان شوند

بچه‌های ایرانی می‌توانند به گذشته ایران زمین سفر کرده و نقش یک بازرگان را در آن به عهده بگیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این تجربه با بازی رایانه‌ای «افسانه روزبه» امکانپذیر است که بازی آن در نمایشگاه هفته ملی کودک عرضه می‌شود.
«امیرحسن سلام‌زاده»، کارشناس مسوول واحد بازی‌های رایانه‌ای کانون درباره این بازی گفت: این بازی بر اساس روایت‌های کهن ایرانی طراحی شده و نقش‌آفرینی نوبتی دارد.
در این بازی که به صورت نقش‌آفرینی نوبتی اجرا می‌شود کودکان بالاتر از 10 سال میتوانند به بازرگانی در ایران قدیم بپردازند. البته در این بازی علاوه بر «روزبه» یک شخصیت دختر هم دارد که دختران می‌توانند در قالب آن به بازرگانی بپردازند.
به گفته سلام‌زاده این بازی‌ها بر روی کامپیوترهای خانگی قابل اجرا هستند. ششمین روز از هفته کودک با عنوان کودک، کتاب و فضای مجازی نام گرفته است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این زمینه محصولات مختلفی را عرضه کرده است.
 «امیرحسن سلام‌زاده» همچنین به طراحی‌های مختلف برای علاقه‌مندی‌های مختلف در کودکان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از بازی‌هایی که کانون برای آن زحمت بسیاری متقبل شده است بازی تحت وب «آرمان‌شهر» است که هنوز به مرحله تبلیغات نرسیده است.
وی همچنین درباره تاثیراتی که برای این نوع بازی‌ها بر مبنای آن طراحی شده تصریح کرد: در این بازی کاربر قرار نیست از حمله به همسایه ضعیف خود امتیاز بگیرد و اتفاقا باید به همسایه‌های ضعیف خود کمک کند و با نیروهای قدرتمند به مبارزه بپردازد. دقیقا در حمله به همسایه‌های ضعیف امتیاز فرهنگی کاربر صفر می‌شود.
تنها یک روز دیگر از زمان برگزاری نمایشگاه جشن هفته ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگیهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب باقی مانده است.
امسال هفته ملی کودک به دبیر این برنامه در کانون با شرکت و همراهی بیش از 20 دستگاه، وزارت‌خانه و سازمان مرتبط برگزار شد.