کد خبر: 229007
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
اخلاق خوب مسوولان حراست، عامل تقویت اعتماد کارکنان

پُررنگ کردن برخی ویژگی‌های اخلاقی مثل ایثار و گذشت در ارتباط با کارکنان، می‌تواند به ایجاد و تقویت رویکردی مثبت نسبت به مسوولان حراست منجر شود.

به گزارش ادار کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر سید محمد رضا هاشمی رییس کانون زبان در گردهم‌آیی مسوولان حراست کانون در تهران افزود که دارا بودن این ویژگی‌های اخلاقی اعتماد مجموعه کارکنان را به حراست کانون افزایش می‌دهد و بر تمام سطوح و لایه‌های سازمان تاثیر مثبت می‌گذارد.
وی حراست را واژه‌ی مقدسی توصیف کرد که به معنی و مفهوم پاسداری و مراقبت است و گفت که نقش پدر نسبت به خانواده، مادر نسبت به فرزندان، سرباز نسبت به میهن و در اوج آن پروردگار بزرگ نسبت به آفریده‌ها نقش مراقبت و حراست است.
هاشمی اضافه کرد: کار حراست در کانون پرورش فکری و کانون زبان به دلیل فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی آن، کار مهم و پُردغدغه‌ای است و نقش حراست می‌تواند از ابعاد آموزش محور و فرهنگ محور مورد توجه قرار بگیرد.
وی یادآور شد که به صورت تخمینی بیش از 1 میلیون نفر زبان‌آموز در کنار خانواده‌های خود، در طول سال با کانون زبان ایران در ارتباط هستند و  تعامل مناسب با مخاطبان باعث می‌شود تا اگر برخی از آنان دچار اشتباه شوند بتوانیم هرچه‌زودتر به آن‌ها کمک کنیم. این همراهی به اعتقاد من امر مقدسی است و مجموعه را به سمت آرامش و امنیت روانی سوق می‌‌دهد.
رییس کانون زبان ایران در پاسخ به سوال‌های مسوولان حراست کانون درباره‌ی ادغام این مجموعه و کانون پرورش در سال‌های گذشته یادآور شد که کانون زبان همیشه زیر نظر کانون پرورش فکری اداره می‌شده و خواهد شد اما در مورد آن‌چه که با عنوان ادغام کانون زبان در ادارات استانی کانونی نام برده می‌شود، شورای سیاست‌گذاری کانون زبان زیر نظر مدیرعامل کانون در حال بررسی ابعاد این امر است و تا اتخاذ هر نوع تصمیم‌ جدید، تغییری در وضعیت فعلی ایجاد نمی‌شود.  
هاشمی همچنین با بیان این‌که کار در کانون زبان را باید جدی گرفت خاطر نشان کرد که برنامه‌هایی برای ارتقای کیفیت آموزشی کانون و ارتباط با آموزش و پرورش همچنین تبلیغ فعالیت‌های آموزشی و حفظ نیروی انسانی متخصص و زبان‌آموزان در حال طراحی  و اجراست.
گردهم‌آیی دو روزه مسوولان حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 21 اردیبهشت 1393 در تهران به کار خود پایان داد و در آن علاوه بر مدیرعامل، مشاور عالی، معاونان و مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز دیدگاه‌ها و برنامه‌های آینده خود را با حاضران در میان گذاشتند.