تولید عروسک ‌و ساخت فیلم سینمایی بلند؛ برنامه‌ی جدید کانون

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سرمایه‌گذاری جدی کانون برای تولید گسترده عروسک و بازتولید عروسک‌های دارا و سارا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی باقری در گردهم‌آیی مسوولان حراست کانون سراسر کشور بر اهمیت توجه به تولید عروسک ایرانی تاکید کرد و با ذکر خاطره‌ای از ملاقات چند سال پیش مسوولان کانون با مقام معظم رهبری یادآور شد که ایشان توجه و تاکید ویژه‌ای بر اهمیت تولید این عروسک‌ها دارند و با دقت فعالیت‌ها و تولیدات کانون را مورد توجه قرار می‌دهند.
وی با بیان این نکته که نباید از تاثیر ورود محصولات فرهنگی بیگانه به ویژه تاثیر عروسک بر کودکان غافل باشیم تصریح کرد که تولید محصولات فرهنگی، سرگرمی و عروسک در کانون با نگاهی جدید و در نظر گرفتن نیازهای امروزی کودکان و نوجوانان، شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد.
باقری توضیح داد که حوزه‌ی تولید کانون شامل بخش انتشارات، سینمایی، موسیقی، سرگرمی‌های سازنده، تئاتر و تئاتر عروسکی و تجربیات و ایده‌های نو هریک دارای سابقه‌ای تاریخی و مجموعه‌ای از موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی است و از گذشته هنرمندان و نویسندگان خوش فکر، خلاق و هنرمندی در آن حضور دارند.
معاون تولید کانون این معاونت و آثار آن را آینه‌ای تمام‌نمای فعالیت‌های کانون توصیف کرد و گفت تولید آثار فاخر و ارزشمند باعث افزایش اعتماد مخاطبان به کانون می‌شود.
وی در این سخنرانی با بیان این‌که وظیفه‌ی کانون در بخش تولید الگوسازی است به انتشار کتاب برگ‌ها در سال های دهه 60 از سوی کانون و موفقیت آن به عنوان کتاب برگزیده نمایشگاه بولونیا ایتالیا اشاره کرد و گفت: پس از چاپ این کتاب بسیاری از ناشران به انتشار این نوع کتاب ها دست زدند و کانون به‌واقع به آن هدف خود دست پیدا کرد.
باقری هم‌چنین از برنامه‌های مدیریت سینمایی کانون برای ساخت دست‌کم یک فیلم بلند سینمایی و در صورت تامین بودجه لازم یک فیلم سه بعدی سینمایی، 4 فیلم نیمه بلند و 15 تا 20 عنوان انیمیشن در سال جاری خبر داد.
به گفته‌ی وی با تغییرات ایجاد شده در سازمان‌نمای کانون مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون بار دیگر از معاونت فرهنگی جدا و به زیر مجموعه‌های معاونت تولید اضافه شده است تا با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم به تولید حرفه‌ای تئاتر دامن بزند.
معاون تولید کانون ایده‌ی اولیه چاپ کتاب‌های خودمان (آثار کارکنان و مربیان کانون) را ایده‌ای خوب توصیف کرد اما گفت مدیریت جدید کانون در نظر دارد اجرای این طرح را به مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو کانون بسپارد.
انتشار 10 عنوان کتاب الکترونیک و سرعت بخشیدن به تولید بازی‌های رایانه‌ای در معاونت تولید از جمله اقدام‌هایی است که به گفته‌ی وی به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای امروزی مخاطبان در کانون صورت می‌گیرد.
باقری در پایان، وظیفه حراست در کانون را وظیفه‌ای سنگین دانست و گفت مسوولان این مجموعه باید در رفتار، گفتار و کردار و پایبندی به اخلاق اسلامی الگو باشند.
گردهم‌آیی مسوولان حراست کانون کل کشور روزهای 20 و 21 اردیبهشت 1393 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران برگزار شد.