حضور فعال کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در جشنواره رضوی

نزدیک به یک هزار نفر از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌جنوبی با 830 اثر در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(علیه‌السلام) شرکت کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عبدالرضا صمدی با اعلام این خبر گفت: اعضای مراکز فرهنگی‌هنری استان با حضور فعال خود در جشنواره کودک و نوجوان رضوی، یک‌بار دیگر محبت و دوستی خود را به امام رضا (علیه‌السلام) نشان دادند.
مدیرکل کانون خراسان‌جنوبی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در برگزاری جشنواره‌ رضوی در سال 93 تأکید کرد: با توجه به این‌که از قبل اعلام شده بود مربیان و اعضای مراکز به صورت اختیاری و در کنار اجرای فعالیت‌های جاری مراکز می‌توانند در جشنواره‌ کودک و نوجوان رضوی با 8 موضوع شرکت کنند، شاهد حضور فعال کودکان و نوجوانانی بودیم که عاشقانه به امام هشتم علی‌ابن‌موسی‌الرضا(علیه‌السلام) عشق ورزیدند و از ابتدای سال جاری با حضور در کارگاه‌های فرهنگی‌هنری در این رویداد فرهنگی‌مذهبی شرکت کردند.
صمدی در ادامه گفت: اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان با 834 اثر و در قالب 8 برنامه‌ی ملی با موضوع‌های «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی»؛ در این جشنواره‌ شرکت کردند.
وی خاطر نشان کرد: از مجموع آثار تولیدی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون 289 اثر به مرحله استانی ارسال شد و پس از بررسی‌های انجام شده در واحد‌های کارشناسی 31 اثر به دبیرخانه ملی کارگروه کودک و نوجوان تهران به منظور شرکت در مرحله پایانی داوری جشنواره‌ کودک و نوجوان رضوی ارسال شد تا برگزیدگان کشوری معرفی شوند.
صمدی تعداد آثار نقاشی رضوی را 273، بخش شعر 114 و داستان کوتاه 173 و خاطرات زیارت را 247 اثر عنوان کرد.
وی در عین حال تصریح کرد: اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری استان با تدوین 7 اثر در بخش تحقیق و پژوهش، با  9 اثر در بخش نمایش‌نامه‌خوانی و 10 اثر در نشریه کاغذی و 3 اثر نشریه الکترونیکی در دوازدهمین دوره از جشنواره‌های بین المللی امام رضا(علیه‌السلام) حضور دارند.
مدیرکل کانون خراسان‌جنوبی هم‌چنین توضیح داد: قرار است هم‌زمان با دهه کرامت نمایشگاه استانی آثار اعضای مراکز فرهنگی‌هنری استان در جشنواره‌ رضوی، در بیرجند برگزار و از برگزیدگان استانی طی مراسم ویژه‌ای تقدیر شود.
صمدی در پایان سخنانش یادآور شد: نگاهی به جدول آماری شرکت‌کنندگان جشنواره‌ رضوی در سال 92 نشان داد، اعضای کانون استان هم‌چون سال قبل به صورت فعال در جشنواره‌ کودک و نوجوان رضوی در سال 93 شرکت کرده‌اند.